Jet‎ > ‎F9F Panther‎ > ‎

F9F - Panther - juli 2010

predhodna strana...


Pisano 01. jula 2010


Prošle nedelje sam krenuo sa plankiranjem trupa.
Pošto je Panther sav okrugao, od napred i nazad uzan a, u sredini širok, plankiram ga sa šlajfnama balze od 2,5 mm, širine 20 mm.









Sa donje strane trupa sam zalepio jedno malo veće parče.




Šlajfni "ko' u priči", nikad kraja, a sve moraju lepo da se uklope...

Malo lepim jednu, pa malo drugu stranu, da trup ne bi "povukao" negde. Ne verujem da se to može desiti, jer je konstrukcija trupa poprilično jaka ali, bolje da pazim...
Krenuo sam od ivice kabina, pa malo dole malo gore...

Pošto je model oblika kakav je, skoro svaku "pločicu" moram da uklapam spram susedne, pa mi to dodatno oduzima vreme i nevidjeno me smara, jer je baš pipavo.
Neke stvari sam lepio Aerobond super lepkom, ali, većina je ipak ulepljena belim lepkom pošto balzu moram kvasiti da bi lepše legla.

Tek na kraju će "pasti" šmirglanjac, gitovanje, pa opet šmirgla, pa gitovanje... Do bestvesti...

Dobio sam od Goluba (farbara) akrilni git za koji kaže da se lako nanosi, doduše malo duže suši, ali se, kako veli, veoma lako skida. Videćemo...


Šta da vam kažem, Tijano je Kralj, uz naručene delove, poslao mi je i par poklončića...  Čovek je stvarno vrh, nemam reči za njega, em' mi sve to naručuje, pakuje, prepakuje, šalje i još mi šalje poklone...
Nije ni čudo da ga ljudi širom sveta cene kao jednog od najzaslužnijih ljudi u svetu modelarstva. Ove godine, ako to niste znali, Frank je dobio prestižnu nagradu za životno delo kao rezultat više decenijskog doprinosa koji je uložio u ovaj hobi... 


Od naručenih delova, stigli su mi trapovi i kompletna pneumatika. Nisam menjao firmu i to je sve od Robarta.



Iz Horizon Hobby-a stigao je Spectrumov 9-to kanalni prijemnik, sa dodatnim satelitom.
Troy Built Model "šalje" specijalni, mali tank, koji ima u sebi "čarapu", koja služi da se ne stvaraju mehurići u tigonskom crevu koje ide ka turbini. Ovo je prilično bitno jer svaki i najmanji mehurić vazduha gasi turbinu...

Ja sam za horizontalac kupio  digitalni servo, Hitec 5645...
Bilo je tu još nekih sitnica i sad imam sve (sem turbine) da model privedem do kraja.


Odmah sam se "bacio" na postavljanje trapova a, krenuo sam od prednjeg retrakta.
























Ovo rebro malo smeta pa, ću morti da "padnu" male dorade, kako bi točak ulazio do kraja...

Točkove sam kupio u Zenn-u, kad sam zadnji put bio u Pešti i mogu vam reći da su skroz dobri. Aluminijumska felna i dosta tvrde gume, baš kako treba...
Krenuo sam da postavljam trapove i nadam se da ću u sledećem "obraćanju javnosti", priložiti slike sa pantheron "na nogama"...

U medjuvremenu sam krenuo sam sa izradom tankova koji se nalaze na krajevima krila.
Prvo sam sa plastičnih delova odsekao viškove, potom u tankove ulepio "krugove" od balze, koji dolaze na tačno odredjenim mestima, da bih na kraju, radi lakšeg spajanja dve polovine tanka, ulepio laku balsu od 2 mm...





Za probu sam postavio jedan tank ne krilo i sve to, za sada, dosta dobro izgleda...


















Napravio sam i mehanizam za fiksiranje zadnjeg poklopca na trupu. Pošto se oba poklopca moraju skinuti prilikom paljenja turbine, sistem mora da bude jednostavan, pouzdan i lak za manipulisanje.
Odvrtanje "bezbroj" šrafova nije dolazilo u obzir kao, ni gomila nekih žičica koje bi virile iz trupa...
Rešenje je dosta jednostavno, tražilo je malo preciznost pri izradi, ali sada sve funkcionaniše besprekorno.

Kako radi?

U delu trupa izmedju dve kabine, koji se ne otvara, ulepio sam karbonsku cev čiji je unutrašnji prečnik 2 mm. Takve cevi ima dve, po jedna sa obe strane trupa. Kroz zadnji poklopac takodje prolaze karbonske cevi.
Kunst je bio namestiti da se cevi lepo nastavljaju jedna u drugu a, da kabina idealno "leži" na trupu...






U ove cevčice ulazi karbonska šipkica od 2 mm i ona se na kraju zadnjeg poklopca "ubada" u rebro na trupu.
Sve u svemu, kad se skine prednji poklopac, samo povučete ove dve karbonske šipke od 2 mm i one oslobode zadnji poklopac, koji potom skinete sa trupa.
Kad se poklopac vraća, sve se radi obrnuto, poklopac se postavi na svoje mesto i gurnu se cevčice nazad. Prolazerći kroz karbonske cevčice i ulazeći u otvor na zadnjem rebru onemogućuju otvaranje i ispadanje zadnje kabine...


Pisano 02. jula 2010

Kako sam Vam obećao u prošlom broju, evo Panthera na "svojim nogama"...






Pisano 12. jula 2010

Dok svi normalni spavaju, radionica radi u tri smene... Ko ne veruje nek' pogleda naredne slike...

Rani jutarnji sati...

Sa blicom to izgleda ovako:



Da li je to serijska proizvodnja ili modelarska pokretna traka?


Obrati pažnju na sat...




Toliko za juli...