Prošlo je desetak dana od zadnjeg pisanja o "restauraciji" ovog modela. Desetak "paklenih" dana, jer temperatura preko dana nije padala ispod 36 - 37 stepeni!!!
Shodno tome, po ceo dan sam provodio u kući, ispod klima uredjaja, a o nekom poslu na modelu nisam ni pomišljao. Tek tamo negde posle šest popodne sam "izmilio" napolje i pomalo radio na modelu.

Juče sam završio skoro sve radove na krilima. Ostalo je da se prebruse sa finom vodenom šmirglom i potom se na njih mogu lepiti panel linije, nitne i detalji...
No, da bi se došlo u tu fazu morao sam par puta da gitujem i šmirglam krila sa obe strane. U prošlom "izveštaju" mogli ste videti da je sa krila u potpunosti skinuta boja. Pošto su nitne radjene sa lemilicom, utiskivane su u površinu, morao sam kompletnu površinu krila izgitovati. Ne zaboravimo, tu su i panel linije, a bilo je i sitnih oštećenja, ogrebotina...

Prvi korak je bio da celu površinu krila pregitujem sa jednokomponentnim akrilnim gitom...


Potom je radnik Kombinata sve prebrusio, prvo sa brusnim papirom gradacije 100, a potom sa 240...


Nakon te operacije površina je bila manje više ovakva... Lepo se vidi kako su "rupice" popunjene sa gitom...



I sledeći korak je bio sloj špric gita. On pokaže gde površina još treba da se popravi površina, jer dok se krilo "nezasivi" utisak je da je sve savršeno... Kao što se vidi, bilo je još mnogo mesta za "drugu ruku" gitovanja...



Nanet je još jedan tanak sloj špric gita i nakon toga je bilo još na par mesta da se malo "doradi" sa gitom... Slična situacije je bila i na drugom krilu...



Na kraju je sve još jednom preprskano sa špric gitom i sada je ostalo, kao što sam rekao na početku teksta, da se finom vodenom šmirglom, gradacije 600, prebrusi cela površina...









Na trupu je bila druga priča, jer su prvo morala da se saniraju oštećenja sa donje strane. Srećom, nije ih bilo mnogo i nisu bila velika.

Da bi sve bilo "kao iz radnje", planiram da napravim nove poklopce trapova. To mi je lakše nego da "budžim" stare, pogotovo što ne mogu da ih iskoristim, jer ću sada staviti klavir šarke, pa mi otvori od starih šarki ne trebaju, a veliki su i baš se vide. Doterao sam i ivice otvora, tako što sam neke prebusio, a neke poravnao...


Napravio sam i pravilne otvore na mestima gde je trup bio oštećen...


Parče koje je bilo napuklo sam vratio na svoje mesto i ulepio ga...


Potom sam od balze napravio umetke i ivice, ulepio ih i prebrusio...




Sledeći korak je bio da ceo trup pregitujem akrilnim gitom... Prvo donja strana...





Potom i gornja...


Usput su radjeni i sitni delovi...



Pisano 15. avgusta 2013

Evo nastavka priče o "doterivanju" Panthera...

Znači, pošto je model prešmirglan, nanesen je sloj akrilnog gita. Sloj je bio malo deblji, em zbog oblika trupa koji je sve samo nije "zahvalan" za gitovanje, em da bi se pokrile panel linije i rupice od nitni. Srećom akrilni git se prilično lako brusi, ali da se radumemo, bilo je prilično žuljanja... Uostalom, evo slika...




Malo detalji...




Onda izbliza sanirana oštećenja...



Onda malo "makro mode"...

 








Nakon ovih slika "palo" je čišćenje, usisavanje i brisanje i modela i radnog stola. Kad je obrisana prašina model je izgledao ovako...

 




























Sledeći korak je bio da se nanese sloj špric gita. Da ne bih "ofarbao" i ono što ne treba unutrašnjost trupa, usisa i izduva sam zaštitio papirom i krep trakom...








A onda špric git...





Ko redovno čita o projektima iz Modelarskog Kombinata zna da tek špric git pokaže gde treba da se izvrše sitne popravke. Kada se model "zasivi" pojave se risevi, rupice, oštećenja i sve ono što "druga ruka" gitovanja mora da popravi,,, 











Pisano 27. avgusta 2013

Pošto sam u medjuvremenu započeo radove na novom Galebu, Panther je bio malo u "zapećku". Ipak, radilo se pomalo i na ovom modelu, jer mi je cilj da ga što pre sredim, ofarbam i probam da ga prodam...

Da rezimiramo još jednom, trup je ošmirglan, potom je debelo gitovan sa akrilnim gitom, koji je nakon toga obrušen. Sledio je sloj špric gita i on je pokazao gde su sitne rupice, risovi i druga oštećenja. Zato je ponovo nanet akrilni git, ali samo na mestima gde je to bilo potrebno. Te radove prikazuju zadnje slike u prošlom postu...

Pošto je sve izpopravljno, trup je ponovo prešmirglan. Opet je skinut i sloj špric gita kao i sav višak akrilnog gita.

 

Nakon toga je trup ponovo špric gitovan, ovaj put tanje, čisto da se zasivi i ponovo pokaže da li su popravke bile uspešne.









Bilo je još par mest gde se trebalo doraditi, ali sada je to doslovno bilo samo na par mesta...



Odradjeni su i poklopci trupa...




Kad je sve bilo gotovo, gledam trimere na repnim površinama i nisam bio nikako zadovoljan nihovim izgledom. Razmišljao sam kako da ih saniram, pa sam odlučio da mi je najlakše da ih izgitujem i kada bidem pravio panel linije  naglasim sa njima i sa nitnama... I ovo gitovanje je bilo iz tri - četiri ruke (3 - 4 puta)...




Konačno je sve bilo spremno za finalno šmirglanje. Pošto su svi delovi bili u špric gitu, prvo sam ih prebrusio sa brusnim papirom gradacije 320, a potom sa vodenom šmirglom 600...



 



























Ovim je sada sve spremno za postavljanje panel linija, nitni i detalja. Nakon toga počinjemo sa farbanjem...