predhodna strana...


Pisano 13. februar 2011



Izduvna cev za turbinu je napravljena u Jet Cat-u.
Cev ima dvostruki zid i sa prednje strane deo koji se širi (kao neka vrsta levka) i u koji se uvuče zadnji kraj turbine. Taj levak se posle nastavlja u izduvnu cev...
Ovo je poslednji deo koji mi nedostaje na modelu i plan mi je da turbinu sa sve pripadajućim delovima izvadim iz modela, montiram na probni sto i da je upalim da vidim kako sve to "funkcionaniše"...

Teoretski nema razloga da sistem ne radi, tako da posle par proba u dvorištu (komšija Djoka ima da dobije fras) vraćam sve nazad u model, finalno montiram i Čenej...


Pisano 19. februara 2011

U zadnjih par dana sam se raspitivao gde da kupim propan butan gas (60/40%) za startovanje turbine. Sem ovog gasa, potreban mi je mali ventil kojim se gas iz velike boce gas "pušta" u mali rezervoar, smešten u modelu...

Gledao sam na netu koji gas modelari koriste ali, nisam imao nikakve konkretne podatke... Pakovanje gasa sa odnosom koji Jet Cat preporučuje nisam mogao da nadjem kod nas, pa sam na RC Universu postavio pitanje šta modelari koriste...

http://www.rcuniverse.com/forum/m_10343329/tm.htm

Odgovora je bilo raznih ali, pokazalo se da odnos ova dva gasa nije baš toliko bitan...

Sve dileme su bile razrešene, kad sam iz Jet Cat-a dobio odgovor da kupim Rothenberger-ov Multigas 300...


Sad je ostao još ventil, za doziranje...
U Jet Cat-u košta 70 evrića!!! ali
Opet RCU i mail iz Irske, gde ga u hobby shopu prodaju za 10,5 evra sa sve poštarinom za Srbiju...

Još koji dan i stiže izduvna cev za trup, a kad izvadimk turbinu, odmah je montiram na probni sto pa, onda....












Pisano 26. februara 2011

Stila je izduvna cevka za turbinu...

Vraćamo se radovima na Pantheru...

Kako napisah, iz Jet Cat-a je konačno stigla je izduvna cevka...


Napravljena je od 0,2 mm debelog titanijumskog lima i ima dva zida. Dvostruki zid služi za bolje odvodjenje toplote od izduvnih gasova.



Na početki cevi je aluminijumski usisnik i turbina se, zadnjim delom, uvlači u njega. Po uputstvu iz Jet Cat-a, veoma je bitno koliko će se jet motor uvući u izvuvnu cev.
Ako se postavi previše duboko može doći do pregrevanja jer ne dolazi dovoljno vazduha za hladjenje same cevi i izduvnih gasova i obrnuto, ako se motor postavi daleko od cevi, stvara se venturijev efekat i vreli izduvni gasovi se jednim delom vraćaju u prostor oko turbine. 
Cev je naručena tačno po meri za ovaj model.

Ono što me je iznenadilo je činjenica da dupli zid nije celom dužinom izduvne cevi... No, pošto cev stiže iz firme gde se pravi i turbina, valjda oni znaju kako treba da se taj deo napravi...


Izduvna cev je punktovana, kao i svi spojevi. Težina sa usisnikom je 250 gr.

























Panther se "vratio" na sto...



Krećem sa ugradnjom izduvne cevi, a potom ću iz modela izvaditi turbinu sa svom pratećom opremom je postavti na probni sto.
Smatram da će biti mnogo bolje da prva paljenja budu napravljena na probnom stolu...

Sutra mi iz Irske šalju ventil sa regulacijom, koji se montira na vrh propan-butan boce. Nadam se da ću tokom ove nedelje dobiti kerozin i jet ulje...
Time imam apsolutno sve neophodno za "kresanje" turbine. Nadam se da će to biti u narednih petnaestak dana...

Izveštaji slede...




sledeća strana...