Jet‎ > ‎F9F Panther‎ > ‎

F9F Panther - juni 2010

predhodna strana...


Pisano 03. juna 2010



Kao što će te videti na slikama, postavio sam skoro sve letvice koje će nositi plank trupa.
Letvicama sam u mnogome ukrutio trup, te sam mogao iseći delove drvene rešetke kako bih ugradio usisnik za vazduh i rezervoare.
Pre nego sam počeo da postavljam i lepim gore pomenute letvice, morao sam prvo vrlo precizno da poravnam drvenu rešetku da se trup ne bi savio ili izvitoperio.
Sve je prošlo vrlo dobro i već sad, bez planka, trup je vrlo čvrst.





U trup sam postavio plastični usisnik za vazduh. Usisnik je dvodelni i pošto je stavljen na svoje mesto leva i desna strana su ulepljene. Ovaj spoj ću još ojačati sa staklenom tkaninom i smolom...








Ispred usisnika dolazi rezervoar tj. dva rezervoara od 1 litre.


Oko zapremine rezervoara sam imao dosta "muke"...
Trebao sam da odredim koliki bi bili adekvatni, da ne letim sa mnogo nepotrebnog goriva, ali ni da mi se ne desi da "čorbe" nestane u letu...
Pričao sa Bogom iz Mibo Modela, Tijanom a, pomogli su mi i oni moji DVD snimci sa Top Gun-a.
Rezime je da Jet Cat 80 na punom gasu troši oko 2,9 dl ali, pošto je taj motor malo veći nego što je predvidjen, punim gasom će se retko leteti i samim tim potrošnja će biti u mnogome manja. 
Sa jet modelom, letovi će trajat od 6-8 minuta, a tu je još i jedan mali tank, koji služi za eliminaciju mehurića vazduha u sistemu za gorivo. I on ima oko 1 dl zapreminu, tako da je ukupna zapremina 2,1 litre...

PST Tajvanska firma koja prodaje F9F Pantera tek neznatno većeg od mog, ugradjuje rezervoar od 2,2 litra.
U Pešti, gazga Zenn-a, ima Albatrosa sa Jet Cat 70 i sa rezervoarom od 2 litre leti i do 12 minuta...
Znači, zaključak je, da su 2 litre dovoljne za 8 minuta leta. Tako sam pristupio ugradnji dva rezervoara za koje sam iskoristio dve plastične boce...

U medjuvremenu sam od Tijana iz Amerike naručio sve neophodne stvari da bih rad na Pantheru mogao da privedem do kraja a, ostalo mi je samo još da kupim turbinu...
Od Robarta sam poručio trapove, iz Horizon Hobby-a stiže prijemnik (Spectrum AR 9000) sa dodatnim satelitom...
Tower Hobby šalje, pneumatski sistem (takodje Robart) i još neke sitnice a, od firme Troy Built Model uzeo sam servo za rep (Hitec 5645), Buble free tank i creva za kerozin i gas... 
Računam da će mi ovi delovi stići za jedno dve do tri nedelje.



Točkove sam našao u Madjarskoj (Zenn)...
Pošto je u Madjarskoj kupljena balza, krenuo sm da plankiram krilo sa gornje strane a, pre toga sam dvokomponentnom lepkom ulepio bajonete i štiftove...




Eto, sve u svemu radovi lepo napreduju, imam svu neophodnu balzu i sad ću polako da krenem u plankiranje trupa i da završavam krila...




Pisano 16. juna 2010

Zadnjih par dana bilo je mnogo toplo...

Nije bilo lako da održi visok procenat produktivnosti i snalazili smo se na razne načine, kako proizvodnja ne bi trpela...
Jedan od nesebičnih primera nevidjene požrtvovanosti radničke klase, ovekovečila je i ova fotografija...
Kao što se da videti nije lako modelariti na tim visokim letnjim temperaturama...



















Pisano 25. juna 2010

Kako možete i da predpostavite bilo radno kao i do sada...

Na Pantheru su odradjene mnoge stvari koje kad se pogleda skoro da se i ne vide ali, to je onaj "pipavi" deo posla koji oduzima vreme a, kako rekoh, skoro da se ne vidi...


Plankirao sam i izšmirglao celo krilo.

Napravio sam i nosače za servoe flapsova, koji će biti u krilu, dok će servoi za elerone svoje mesto naći na poklopcima, kao i uvek kako sam radio...
Servoi za pokretanje flapsova ulaze u držač koji ne dozvoljava nikakvo pomeranje. Sa gornje strane se postavlja letvica i time je servo fiksiran da ne može da ispadne... Sve je vrlo kruto i jako...


















Sa krila su odsečeni eleroni i flapsovi.
Eleroni su sa prednje strane dobili napadne ivice a, na krilo je sa zadnje strane, u delu gde su eleroni, zalepljena je balza, koja čini izlaznu ivicu. Duplo lepljivom trakom sam potom zalepio elerone nazad i napravio besprekorne prelaze...


Ostalo mi je još samo da izšmirglam napadnu ivicu elerona, "prokopam" žljebove za šarke i time je taj deo posla gotov...

Oko flapsova imam još posla...



Na trupu sam napravio vertikalac i u njemu mesto gde će da dodje horizontalni stabilizator i servo koji će pokretati kormila horizontalca.  Svi delovi se savršeno uklapaju, tako da nema teorije da se nešto "omaši" ili loše ulepi. Samim tim kad se sve postavi sve je u vinklu i "leži" savršeno jedno spram drugog...

Na trupu sam postavio sve letvice na koje će se lepiti plank.
Odsekao sam i oba poklopca kroz koja se prilazi prednjem delu sa elektronikom i nazad turbini...













Radovi na trupu su mi oduzeli dosta vremena jer ima mnog sitnog "upasivanja" koje se skoro ne vidi a, baš se oduži...

Sa horizontalca sam odsekao pokretne površine, ulepio u njih cevčice za metalnu žicu koja će ih kasnije pokretati...
Naravno na svim delovima koji se "mrdaju" ulepljene su klocne za šarke i šperovi za hornove...



Nadam se da će mi u narednih par dana stići i ostali delovi i tada ću imati sve za Panthera... Doduše, fali mi turbina...