Pisano 16.septembra 2013



Znam, znam i mene već polako nervira to ne pisanje, a sad mi već poprilično ide na živce rad na "sto" projekata, gde na posledku ni ja sam više ne mogu da povatam šta sam radio i o čemu sam pisao.
Shodno tome, sad se "bacamo" na Panthera, da ga konačno privedem kraju, ofarbam i da probam da ga prodam.

Već sam pisao na dosta mesta ovde na sajtu šta se dešavalo u zadnjih mesec dana, da su neki modeli prodati, i da se i drugi spremaju da "krenu istim putem".
U sklopu tih "aktivnosti" su i ovi radovi na Pantheru, plan je, da ga lepo sredim i doteram, što mi i nije mi neki veliki posao, a mnogo će značiti kad ga budem ponudio potencijalnim kupcima.

Šta je radjeno tokom avgusta na modelu možete pročitati ovde. U medjuvremenu sam krila spremio za farbanje.

Na krilima sam, kao što će doduše biti odradjeno i na celom ovom modelu, panel linije lepio kao i obično, ali razlika je što krila, tj. model neću špricgitovati. Time ću smanjiti ukupnu težinu modela, jer neće biti debelog sloja špric gita, koji se mora naneti da bi se dobili lepi "kanali" - panel linije...
Ovom novom tehnikom, panel linije će biti same linije, pored kojih će biti zalepljene nitne i ostali detalji. Kad se sve bude ofarbalo i "slilo" u jednu celinu, neće se mnogo videti da li su panel linije ispupčene ili su to kanali. Postojaće "tekstura" koja će modelu i dalje davati odredjeni šmek...

Radovi na Pantheru su mi proba, da vidim kako će sve ovo "ispasti" jer i na novom Galebu planiram da "detaljisanje" izvedem na isti način...

Krila su pripremana kao i do sada i površina je veoma glatka...









Kao što se da videti, špric git je maximalno ošmirglan, tako da se na nekim mestima čak i provide stare nitne i panel linije.

Tehnologija lepljenja panel linija se ni u čemu ne razlikuje od one kad se linije špric gituju, sve se lepo razmeri i jednostavno se zalepe trakice od samolepljive folije.
Trake su široke 1,2 mm i ovaj put su napravljene od srebrne tapete, da bi se, u slučaju da se radi vedering, providila srebrna, a ne crna boja.


Ista priča je i sa nitnama i detaljima...

 


Evo malo i "krupnog plana"... Nitne su 1,8 mm, tj. nešto su manjeg prečnika nego ranije. I razmak je malo veći što mi je dalo mogućnost da "kombinujem nitovanje" i broj redova, pa je negde paralelno, a negde smaknuto...

 




Krilo je spremno za farbanje, a započeo sam sa radovima na trupu. Pre nego počnem da lepim linije, moram napraviti poklopce za stajne trapove. Ovaj put neću koristiti Dubrove velike šarke, nego ću poklopce pričvrstiti sa malim "klavir" šarkama. Zato sam prvo morao njih da postavim na trup...


Poklopci će biti od istog matrijala kao i ranije - od 0,5 mm debelog aluminijumskog lima.
Ovaj lim je relativno mekan, lak za sečenje i obradu i što je najvažnije, nije težak...

Za sada su poklopci iskrojeni, prebrušeni finim brusnim papirom i špric gitovani...


Radovi se nastavljaju već koliko danas, jer dok ne završim Panthera, neću ništa da radim na G2 i na Zero-u.

Ne vredi drugačije, trenutno mi je najvažnije da ovaj model sredim i da ga što pre dam na prodaju.

Prvi let sa Galebom je svakako planiran za proleće, pa tu ima dosta vremena da se sve napravi i završi, a Zero dolazi na red posle G2...

Nastavak ubrzo...











Pisano 29. septembra 2013




Bez malo dve nedelje bez pisanja, ali iskreno nije bilo mnogo toga interesantnog.
Nisam želeo da posle svake nitne pišem, tako da sam sačekao da model bude spreman za farbanje i da onda "okačim" koji sliku...

Manje više, sve ovo je već poznato iz mojih predhodnih projekata, pa čak i pozicioniranje nitni, detalja i panel linija sa prvog finiširanja ovog modela. Razlika je samo u načinu izrada, gde su prvi put nitne bile radjene lemilicom, a sada su lepljene...
















Pre "kozmetičkog tretmana" napravio sam nove poklopce za trapove. Ovo sam morao odraditi iz razloga što sam sada malo povećao otvore i stavio male "klavir šarke" umesto klasičnih Dubro.


Manji poklopci, koje otvaraju sami trapovi, bili su dosta iskrivljeni i sve  svemu, trebalo je sve napraviti ponovo...




Neke delove sam iskoristio sa starih vratanaca... Kad se sve ofarba, neće se videti šta je staro, a šta novo...



Pošto su "limarski radovi" odradjeni, mogao sam da se prepustim "čarima nitovanja"...
Ovo ako ne volite da radite, onda ste u velikom problemu, jer je posao pipav i pomalo monoton, iako sa svakim novim redom tačkica model postaje sve bolji i bolji...

Kako to obično biva, model je prebačen u deo kombinata gde se rade "završni radovi"...


Već sam pisao da ću na ovom modelu isprobati novu tehniku postavljanja panel linija. Linije će se i dalje lepiti na model kao nekada, ali sada umesto da se sve špric gituje linije ostaju i preko nih se nanosi farba. Ovim pristupom se drastično smanjuje težina, jer sloj špric gita mora biti debeo, da bi se dobili "kanali" kada se sa površine odlepe linije. Sve ovo ste do sada već vidjali na svim modelima koje sam pravio.

Pošto sam polepio linije pored njih sam krenuo da postavljam male kružiće, ovaj put prečnika 1,8 mm i sa malo većim razmakom. Kombinovao sam lepljenje nitni, pa su negde postavljene samo u jednom redu, negde u dva - paralelno, a bilo je lepljenja u dva reda cik - cak...

Uostalom evo malo slika...

 





Sklopljen, Panther izgleda ovako...


Malo detaljnije...






Odradjeni su i detalji...






















Ajmo, sad malo slika i odozdo...













































I sad kad ste taman pomislili da je sve gotovo - greška...

Svi normalni bi ovde stali i verovatno se "ufatili" pištolja za farbanje, ali šta sam upravo napisao - normalni... Ta, di sam i gledao RC Universe i topic o Sky Master-ovom F9F Cougar-u...

http://www.rcuniverse.com/forum/rc-jets-120/11485819-sm-f9f-cougar-build.html

Negde od polovine strane, pa potom i na sledećoj, ima slika gde se baš dobro vide površine modela i kako su postavljene nitne.

OK, Sky Master-ov jet je veći od Zirolijevog Panthera, pa je lakše odraditi tolike detalje, ali videvši slike rešio sam da i ja dodam još po koji red nitni i time još malo poboljšam površine na svom modelu.
To sad više nije neki posao, a u mnogome će doprineti opštem utisku i smatram da će pomoći i u prodaji Panthera.

Tako da, od ponedeljka model ide nazad u "laboratoriju" na doradu...

Što bi rekao Dalaj Lama: - "Life is rivet..."