Pisano 18. januara 2016


Posle male pauze, evo nastavka priče o našem projektu.

Od poslednjeg teksta uglavnom sam radio i još radim, na trupu manjeg Galeba.
Proces izrade je isti kao i na krilima. Razlika je jedino što je trup od Galeba sačinjen od radijusa i krivina, što donekle komplikuje rad - postavljanje staklene tkanine, potom gitovanje i nanos prajmera. Pogotovo je "smaranje" šmirglanje ovih "krivih" površina punih spojeva i prelaza iz jednog oblika u drugi.

Postavljanje staklene tkanine i epoxy smole trajalo je danima. Prvo od gore, potom od dole, pa sa jedne, pa sa druge strane, onda detalji oko karmana itd...

Uvek sam prvo krojio staklenu tkaninu za površine koje sam planirao da radim...




Kao što se vidi, krenuo sam sa presvlačenjem gornje strane trupa i horizontalnog stabilizatora.


Potom donja strana...




Svaki put pre rada na presvalčenju sledećg dela trupa, predhodni je blago prebrušen, pogotovo prelazi sa staklene tkanine na trup. Smola koja se tu i tamo slila sada je bila skinuta i ivica tkanja se skoro nije videla, a kamoli osetila pod prstom. Da bih lakše video dokle ide sledeće parče staklene tkanine, predhodno sam obeležavao grafitnom olovkom po ivici...

Pošto je kompletan trup presvučen i "ovlaž" prebrušen, na red je došao drugi sloj smole, koji je popunio rupice na tkanji i sitne greškice...

Sve ovo je trajalo skoro desetak dana, a onda je trup iz trpezarije, gde sam radio jer rad sa epoxy smolom mora biti u toploj prostoriji, prebačen u dole u "pogon" Modelarskog kombinata da bi se izgitova i finalno izšmirglao.


Opet su sati i sati, ali doslovno, utrošeni na ovu fazu izrade. Više od 20 sati sam doterivao površnu trupa u ovoj i narednoj fazi nakon nanosa špric gita.



Kao što rekoh špric git, koji zasivi površinu, pokaže gde još treba popraviti greškice i da mnogo tvrdju "ljusku" na trupu nego što je bila do ove faze...












Konačno, kad je šmirglanje ili ti brušenje bilo gotovo, trup se vratio na trpezarijski sto i počeo sam sa lepljenjem panel linija, a nakon toga, pored njih i nitni...


Tehnika nije komplikovana, ali je posao monoton i mora da se odradi vrlo pedantno. Srećom, kružići od tapete (1,8mm prečnika) ako slučajno i pogrešite, lako se skidaju pa ispravljanje grešaka nije strašno.








Pošto su polepljene i sve nitne, zadnja faza "dekorisanja" trupa je postavljanje detalja, razno raznih otvora, koji su na pravom avionu služili za reviziju i servis pojedinih sistema.





Kao i za modele za koje već nudim setove detalja i set detalja i za Galeba će biti u ponudi, tako da će svaki modelar imati priliku da napravi ovakav finiš na modelu...


Pisano 23. januara 2016


Galeb je 95% spreman za farbanje.
I na trupu je polepljeno sve što treba od detalja, ostade još kabina i model ide u Novi Sad kod Goše na farbanje...

Evo još malo slika...












Donja strana...




Nitna je 1,8mm a "šraf" 3,5mm...





Rep mi je najveća "pererzija"...







Izabrao sam i kolor šemu za ovog manjeg Galeba. Slike su od G2 iz VOC-a (Vojno opitni centar).