Jet‎ > ‎Galeb G2‎ > ‎

Galeb G2 - jun 2013

Farbanje modela lepo napreduje iako se čini da se sve sporo odvija. Golub svaki dan nanese po jedan tanak sloj farbe, a izmedju toga sa jednom "ćelavom", kako on zove istrošeni šmirgl papir, blago obrusi ofarbanu površinu...

Farbanje u tankim slojevima je bitno kako ni se dobila besprekorno ofarbana površina. jednom nam se desilo da smo na špricgit i detalje naneli malo više boje i površina je blago ispucala. Od tada prve slojeve boje farbamo u više tankih nanosa...

Slike koje slede su od pre dva - tri dana kada je Goša farbao drugi sloj bele boje...


Kao što se vidi, na nekim mestima bela boja je čak i pomalo ošmirglana sa površine, ali nema mesta sekiraciji, sledeći sloj sve to lepo pokriva...











Pre farbanja drugog sloja bele boje, Goša je "oduvao" prašinu...



Potom farbanje...









Beli se, beli...


Juče je Goša ofarbao i poslednji sloj bele boje. Ujutro idem da vidim kako izgledaju delovi i ako je sve u redu Galeb se vraća nazad u Kombinat...

Pisano 03. juna 2013

Juče sam iz Gošine radionice doneo model nazad u naše pogone. Šta reći, više sam nego zadovoljan kako Galeb izgleda...
Da ne bih sad tu mnogo pisao, evo slike pa se uverite i sami...



Trup...


















Repne površine...












Krilo...




















Tip tank...











Ala ga je Goša ofarbao... Svaka mu čast...

Sledeća boja koja se farba je crvena, no pre nje moram da odradim još neke delove koje sada nismo ofarbali u belo. To su svi poklopci točkova i par delova od aluminijumskog lima.

Od Goluba sam uzeo i farbenkartu, tako da ću verovatno ovih dana da "trknem" do aerodroma i da odredim tačnu nijansu plave boje.

Nadam se da ću ove nedelje konačno dobiti kabinu u željenom kvalitetu i čvrstoći. Moram još da napravim i dno za kabinu...

Uf, ima tu još dosta posla...

Pisano 07. juna 2013

Ova nedelja je prošla, a da se skoro ništa nije radilo na Galebu. Nakon što sam doneo delove od Goše, on je "uleteo" u poprilični gužvu sa poslom, što je super za njega, ali "truba" za mene, jer ništa nismo farbali.
Dalje farbanje G2 i farbanje rama od elektro bicikla čekaju sredinu iduće nedelje, kada bi po planu trebalo da se nastave radovi.

Ipak, nije da se baš ništa nije radilo na modelu. Zahvaljujući onim kabinama koje su napravljene do sada, koje naravno ne zadovoljavaju kvalitet za ugradnju na model, ali mogu da posluže za šablon, napravio sam dno i ukrojio jednu kabinu.
Dno kabine ću verovatno danas da presvučem sa staklenom tkaninom i epoxy smolom, kao i još par sitnih delova koji su ostali da se završe.

Evo par slika od kabine, ali opet ponavljam, ova kabina nije dobra i služi samo kao šablon...

 












Providni deo kabine će se farbati u plavu boju kad i gornji deo trupa. Martin je spremio crteže za šablonsku foliju koja će se zalepiti na kabinu i zaštiti providne delove. Kad se kabina ofarba, i šablonska folija skine, prostor ispod nje će biti providan a ostalo plavo.
Prednji deo drvene konstrukcije dna se farba u belu boju, a dno u kabinskom prostoru će biti crno...

Inače kabina će imati mogućnost da se skida, naravno ne svaki put kada se ide na letenje, nego po potrebi, ako treba da se nešto proveri ili servisira u delu trupa ispod nje.
Kabina sa prednje strane ima štift, a od nazad će se stezati sa dva mala zavrtnja...





Juče sam dobio još jednu kabinu, tj. probni uzorak. Naručio sam i kupio PVC foliju od 1 mm, ali su mi isporučili PET foliju. Ona pobeli kad se ugreje i vakumira...




Materijal (PET) sam, naravno, vratio dobavljaču, ali ova proba mi je pokazala da je debljina od 1 mm zadovoljavajuća za čvrstoću kabine.

Imam još dve dobre vesti u vezi ovog dela, prva je da će od nedelje konačno biti gotova vakumirka koja je dovoljno jaka da lepo odlije kabinu. U toj firmi ima i razno raznog materijala pa, neću ja morati da finansiram "eksperimente".
Druga dobra vest je da sam našao firmu kod nas, koja prodaje polikarbonat ploče od 1 mm. E, to je prava stvar, jer je ta ploča u startu mnogo čvršća od PVC-a, sem toga ostaje kristalno providna kad se vakumira.
Parče ovog materijala imaju u malo pre pomenutoj firmi, pa se nadam da ću od nedelje doći do kabina koje bi zadovoljile kvalitetom...

Pre dva dana sam bio na aerodromu, išao sam da uporedim plavu boju sa Galeba, sa farbenkartom koju sam dobio od Goše i našao sam nijansu najbližu originalu...

Juče sam bio i kod Amidže, nisam ga video "100 godina"... Pokazao sam mu projekat i blago rečeno je bio "šokiran", kad je video Galeba.
Raskusurali smo se za predhodne "isporuke" kerozina i ulja, a kupio sam i novu turu "čorbe & maziva". Ko ne zna, trenutna cena litre kerozina, sa transportom do aerodroma, je 1,20 eura, a Mobil jet Oil košta 11,00 evrića...

Interesantan podatak, koji sam čuo danas je da Galeb od momenta kad "kresne" motor do trenutka kada uvuče trapove po poletanju, potroši oko 100 litara Kerozina!!!!
Za program od 20-tak minuta ode oko 400 litara... 

Toliko za danas...

Pisano 19. juna 2013


OK, OK, znam da ste nestrpljivi i da čujete novitete iz "Modelarskog Kombinata"...
Žao mi je što je bila ovolika pauza, ali iskreno nije se mnogo toga dešavalo, pa onda nisam hteo da "smaram" sa sitnicama, ko velim, ajd' da se nakupi "matrijala", pa da imam o čemu da pišem...

Šta se radilo u medju vremenu? Podjimo redom...

Dovršio sam dno za kabinu.
Početnu fazu ste videli u predhodnom postu, a u nastavku sam napravio instrument tablu od kopilota i vrhove sedišta, tj. ono što se vidi kroz otvore kabine.
Delovi su špricgitovani, doradjeni sa akrilnim gitom, prešmirglani, potom, presvučeni sa staklenom tkaninom i epoxy smolom, onda opet malo izgitovani sa akrilnim gitom, prešmirglani i opet je nanešen sloj špricgita. Nakon svega ovog kabina je izgledala ovako...

  

Potom je na red došao Goša i dno je bilo ofarbano u belu boju...









Dodati su još neki detaljčići, a na slikama trenutno nema, iako su spremljeni, polukružni delovi koji se nalaze iznas naslona sedišta...
Pošto je na pravom Galebu sve u kabini crne boje, zaštićen je prednji deo, a sve ostalo je ofarbano crnim mat sprejom...





Kabina koja je korištena na ovim slikama je jedna od onih prvih, loših kabina, koju sam "napasovao" i koju ću kasnije koristiti kao šablon za dobre kabine.




Kad već spomenuh dobre kabine, evo konačno su i one stigle. Dobio sam tri kabine, dve napravljene od PVC-a i jednu od Bayer-ovog Makrolon-a.
Sve kabine su od materijala debljine 1 mm i zadovoljavaju kriterijum čvrstoće. Oblik je takodje OK...





I sad konačno ono što čekate - farbanje...

Ova faza se malo "otegla" iz prostog razloga što je Goša ima mnogo posla prošle nedelje, pa me je zamolio da se strpim par dana. Uf...
U medju vremenu sam bio na aerodromu i ponovo merio Galeba, sada linije od kolor šeme. Ovo mi je bilo bitno da bih mogao tačno da odredim odnose plavih i crvenih traka i njihove tačne pozicije na avionu.

Dogovor sa Golubom je bio da se prvo farba crvena boja.
Na modelu je sve razmereno, ivice sam lepio sa 3M-ovom 3 mm širokom trakom, a za ostalu "zaštitu" sam koristio krep traku i novine. Jedino na trupu sam koristio trake od 10 mm jer je to ujedno i širina bele linije izmedju crvene i plave boje, pa tu traku neću ni skidati kada sve budem zaštićavao na plavu...




Za zvezdu i njen tačan položaj sam iskoristio sjajnu sliku koju sam našao na internetu, pa sam u kombinaciji nje i mera sa aviona na kateru napravio šablon...





























Juče popodne je Goša stupio "u akciju"...











I na kraju par detalja u krupnom planu...



Ostavio sam sve delove kod Goše da se dobro osuše i danas prepodne odoh da ih pokupim. Jedva čekam da ih otvorim i da vidim kako sve izgleda, a potom priprema modela za plavu boju.
Po planu, plava bi trebala da se farba u četvrtak popodne i ako Bog da, u subotu bi trebalo da se sve lakira.
Gotov model u Kombinat stiže u nedelju...

Sutra novi nastavak i slike modela sa crvenim detaljima...

Pisano 20. juna 2013

Kao što obećah sinoć, evo par slika sa crvenim detaljina...


















Model se već uveliko "maskira" za plavu boju...


Link ka narednoj strani...