Predhodna strana... Na početku prošlog teksta napisah da ne smem praviti velike pauze izmedju tekstova, a sad prodje skoro mesec dana bez "izveštaja" iz Kombinata. Pisano 23. oktobra 2015 Neću ponavljati da se radilo, mnogo preciznog modelarenja, bla, bla... Sve to vi već znate... Ovu sliku ste videli, to je horizontalac ulepljen na trup. Kao što se vidi, iz njega, u sredini, viri konstrukcija koja je u osnovi deo trupa, na koju ide horizontalac, a fundament je i vertikalnog stabilizatora. Martin i ja smo to "smislili", smatrajući da će struktura repnih površina tako biti čvršća, a ceo sklop služi i da se postave elementi repnih površina. Na ovaj način, nema teorije, da se nešto ulepi pogrešno, jer se delovi mogu postaviti samo tako kako mogu da nalegnu. A vidi ovo, nema šmirglanja... Nakon ulepljivanja donjeg rebra, dobio sam jednu krutu konstrukciju, koju sam mogao da skinem sa modela, bez bojazni da će se izvitoperiti. Sledeće rebro je drugo od dole i ono ima žljebove, koji idu na ispupčenja konstrukcije trupa. Tek kada sam njega upasovao (naravno prvo bez lepka), pristupio sam ulepljivanju vertikalnog stabilizatora. Prilikom lepljenja, vodio sam računa da vertikalac stoji "u vinklu" u odnosu na horizontalni stabilizator. Potom je na red došla konstrukcija u koju će se doslovno, ugurati servo vertikalnog stabilizatora. Na kraju ulepljeno je predzadnje rebro od gore i klocne od balze za šarke. Sve je fino izšmirglano, da ne kažem, izbrušeno i postavljen je levi plank... Idemo dalje, odradjeno je kormilo (pokretni deo vertikalca), potom sam vrh vertikalca, izplankirana i "doterana" malopre spomenuta konstrukcija, donji zadnji deo trupa... Paralelno sa ovim "aktivnostima" radio sam i na velikom Galebu. Najveći, najdosadniji i za mene "najsmor" posao je plankiranje trupa. Joj što "ne volem" te monotone poslove, gomila letvica, uklapanje, šmirglanje, kvašenje , pa u krug... Inače, trup je toliki da sam prve letvice sa desne strane, lepio sa hoklice!!! Da, da, nemojte se smejati, jednostavno, nisam mogao da dohvatim preko trupa, pa sam morao da se penjem, na šamlicu, visio tamo naglavačke... Šta da vam kažem... Ludilo... No fala Bogu, kad sam došao do pola, skinuo sam trup sa šablona, okrenuo ga, ponovo vratio na šablon, pa odradio gornji deo desne strane. Nakon toga, trup je bio dovoljno krut, da se moglo bez bojazni od uvrtanja ili krivljenja, raditi dalje na njemu... Sada mogu da ga "prevrćem", kako mi se hoće... Pre neki dan sam konačno dočekao da na trup postavim horizontalac (nije još 100% gotov) i da izadjem u dvorište da se slikam... Trup je trenutno skoro 2,6 metara, a kada dodje i prednje svetlo zadnji kraj, biće i 2,7 metara. Prošle nedelje sam išao da kupim neke OSB ploče i kad sam trebao da ih stavim u kombi, pazi, ne mogu da stanu. Nema frke, mi ih ispravili na kant, pa dijagonalno... Vozim ja tako, kad sine mi, bogte, pa OSB je 2,5 metra i ne staje, pa kako će onda da "unidje" trup od velikog G2??? Šok... Toliko sam se radovao, ono, imam kombi, konačno nema prikolice, smaranja oko transporta... Kod kuće prvo što sam uradio, uzeh metar i trk u tovarni deo kombija. Dužina - 2,35 metara... Eto meni sad "radosti" i opet "budženja" pre odlaska na letenje... No, nije sve "crno", radosna vest, šta više radosne dve vesti su da sam prodao obe takmičarske jedrilice, što znači, kinta za turbinu za manjeg G2 je spremna. Ura... U par navrata sam se opet čuo sa gospodinom iz IQ Hammer firme i u načelu sam saznao sve što me interesuje u vezi setup-a za oba modela. Dobio sam svete u vezi rezervoara, Tygon creva (za kerozin), kako da jeftino napravim UAT tankove... Čekam da saznam cifru za izduvne cevi za, pa da polako i to pazarim. I da današnje pisanje završim sa radionicom, na manjem Galebi, napravio sam dno za kabinu. Kabina imam par komada, ostalo od ranije, tako da tu neće biti problema, da kad dodje vreme, "padne" ugradnja. Za razliku od prvog Galeba, gde se skidao prednji kraj, sada će se sve servisne operacije raditi ispod kabine. I dalje će se moći skinuti i prednji deo trupa, ali to će se redje dešavati, jer je koncepcija da se gorivo, vazduh za pneumatiku, prekidači i sve neophodn nalazi ispod kabine... Za velikog Galeba je naručen alat za kabinu. Martin je povećao postojeći fajl od manjeg modela, koji je potom prosledjen našem dugogodišnjem "kooperantu" iz Šabca - Belom. Beli ima CNC, već je pravio alate za kabine što za sebe, što drugima, tako da se nadam da neće biti nikakav problem da odradi alat i za G2. Kad alat bude gotov, ide kod našeg farbara Goše u Novi Sad, gde će mu ovaj "udariti" glanc, čime će biti spreman za vakumirku. E, sad, ostalo je da nadjem firmu gde ćemo izvlačiti kabine, jer je alat, tj. kabina, poprilično velika, tako da i vakumirka mora biti većih gabarita i snage. No, da se ne "jedim" unapred, prvo alat, pa potom... Uostalom, čitaćete o svemu... I za kraj, pomalo već ima interesovanja za Galebove. Tu i tamo se javljaju modelari, pitaju da li će biti kit od ovih modela, kad, pošto... Toliko za danas, uzdravlje... |