One španske i turske serije su "sitan doživljaj" u odnosu šta se sve dešava u našem Modelarskom kombinatu...

Sutra idem po velikog Galeba G2 (1/4 skale). Goša ga je ofarbao i danas nanosi poslednji sloj bezbojnog laka. Do sada sam četiri puta "jezdio" u Novi Sad, jednostavno ne može drugačije.
Prvi odlazak je bio da odnesem model da se ofaba u belo, a drugi da ga ofarbanog vratim nazad u Kombinat.

Pisao sam da sam morao da izvadim pregradni zid u kombiju, a evo slike i zašto...

Planiram da u teretnom prostoru kombija napravim jedan poprečni držač, na koji će doći zadnji deo trupa, tako moći lakše da nosim model. No, za sada je ovako...

Goša je kao i uvek odlično odradio posao i model se "zabelio"...



 




Malo detalja sa trupa i krila...





Krilo...




Nakon bele, model je zaštićen za crvenu boju. Treba dosta vremena da se sve precizno razmeri i pedantno izlepi. Ovo su poslovi gde su greške teške za popravku i stvarno se treba potruditi da sve bude dobro uradjeno.

Treća tura kombijem u pravcu Novog Sad je bila "ekonomična", jer sam ujutro ostavio model, a predveče ga pokupio ofarbanog u crveno...







Dva dana su bila potrebna da se sada sve sa crvene premaskira na plavu. Potom opet pravac NS - četvrti put...
Kombi sad već sam ide, mogu da ga pošaljem da odradi šta treba...


 




Prekjuče je Goša ofarbao plavu nijansu, juče na jednu stranu delova nanet sloj bezbojnog laka, a danas isti taj lak dolazi na ostatak modela...
Sutra, pogađate, opet NS, da pokupim gotov, ofarban model. Ne mogu da dočekam...

I dok ne dođe sutra, evo šta se još dešavalo predhodnih dana u Modelarskom kombinatu ...

Sjajna vest za našu malu radnu organizaciju je da je prvi kit Galeba G2 od 1/5 razmere prodat i poslat kupcu u Norvešku.


 




Transportne kutije od tapeta su se pokazale sjajno za pakovanje. Dovoljno su krute i taman dugačke & uzane da se svi delovi mogu lepo složiti...

 


Pošto se magacin ispraznio, odmah su naručeni novi delovi i svi kooperanti su krenuli u proizvodnju...
Šanjika je poslao ramenjače i neophodne letvice za 5 modela...




Milan stolar je odradio bajonete, a Dragan isekao novi kit.



Nisam ljudski ni sortirao delove, kad se javlja moj drugar iz Slovenije i kaže da mu ostavim kit, on će ga kupiti...
Super...

Naručene su nove količine balze i špera od Vlade iz RC Srbije, tako da se sledeći delovi uveliko spremaju...

Pre neki dan, kad sam bio kod našeg "gurua" za 3D crtanje - Martina, pokazao mi je najnovije 3D štampače. Reč po reč i štampač je naručen...
Ovom "spravom" mogućnosti ponude novih proizvoda našeg Modelarskog Kombinata se izuzetno povećavaju. Sem što možemo štampati neke delove Galeba, moći ćemo da ponudimo i nove modelarske proizvode, ali i da uslužno za druge radimo delove ili prototipe.

Evo, navešću vam primer.
Pre par nedelja javio mi se jedan španac kojem sam prodao setove za finiširanje Top Flite P 47 Thunderbolta. Pravi nov model, Spitfire, u 1/5 razmere i treba mu spiner. Pitao je da li imam crtež spinera za taj avion u toj razmeri.
Pošto imam knjigu o Spitfajeru očas posla sam skenirao i nacrtao mu oblik spinera, te fajl sa crtežom potom poslao mejlom.
Na osnovu tog crteža napravljeni su šabloni, dodata ispuna od stirodura, pa je "palo" šmirglanje da se dobije željeni oblik. Sa tog "alata" se onda skidao kalup, a tek iz tog kalupa se mogao praviti spiner. Mislim, komplikovano je i kad pišem, a ne sve to odraditi...

Sa 3D štampačem može odmah da se napravi spiner, a može i da se dobije alat, iako je besmisleo posle iz alata raditi, jer je štampa tako dobra i precizna da zadovoljava stroge kriterijume.
Granica upotrebe 3D printera je samo znanje čoveka koji koristi program za crtanje i dimenzije radne površine mašine.
Sve u svemu, prostor za novi pogon se uveliko sprema i nadam se da ćemo u narednih mesec dana početi se prvim štampanjem...

Martin je nacrtao sve delove krila za novi projekat - Jastreb J21, a Dragan ih je već isekao i nalaze se na radnom pultu.
Kao što sam najavljivao, Kombinat kreće sa izradom novog modela, koji bi trebao biti gotov do proleća iduće godine.
O ovom modelu ću otvoriti novi topik ovde na sajtu.

Tolko za sada, sutra - prekosutra slike ofarbanog Galeba...


Pisano 20. oktobra 2016


Od sutra - prekosutra ispade malo sutra - prekosutra...

Dani lete i evo tek sad obećanih slika. Model je vraćen u Kombinat, sve je lepo ofarbano i mogu reći da sam zadovoljan...
Našao sam sjajnu sliku od aviona akro grupe "Stars" po čijoj je kolor šemi odrađen model galeba...
















Uvek pomalo strepim kad sastavljam delove, da li sam sve dobro nacrtao i pripremio za farbanje. Ovog puta nije bilo problema. Linije se lepo nastavljaj, nije "podlivalo", iako moram priznati, jedno malo "parčence" plave na uškama nije bilo ofarbano, ali Goša je to doradio u međuvremenu...

Koliko god sam radio na ovom modelu, kad sam sastavio krila ostao sam "šokiran" koliko su velika i kako dobro izgledaju. Ne mogu slike dočarati, ali pokušaću...

 

Ovo je model od 1/4 razmere, a utisak se još povećava kada se postave flapsovi i eleroni. tek tada se dobije prava slika...




Na lakiranom krilu detalji još više dolaze do izražaja...


Pre slikanja sa donje strane sam montirao servoe, trapove i vratanca...








Flapsovi mogu da se spuste i do 90 stepeni, ali preko 45 nema potrebe...



Na kraju sam sve stavio na vagu, koja je pokazala 7426 grama.



Izmerio sam i trup koji je sa prednjim točkom, trapom, rezervoarom, UAT tankom, bocama za vezduh, itd... težine 6200 gr. Dobro, tu treba dodati još delova, ali mislim da sve što fali ne prelazi 1 kilogram. Znači - 7200 gr...
Turbina sa opremom je jedno 1,5 kg što sve ukupno daje težinu od oko 16 - 16,5 kg.
Sigurno će za doterivanje težišta trebati olova, ali u "najmračnijoj varijanti" ukupna težina ne bi smela preći 18 kg.

Zirolijev Hellcat koji sam pravio i to onaj lakši imao je 19 kg, a bio je dosta manji (2450 mm raspon krila), dok je Meister Scale P 47 Thunderbolt iste veličine kao G2 težio je 21,7 kg.
Shodno tome, veoma sam zadovoljan težinom koju model ima trenutno i koja bi trebala biti na kraju.

Uveliko radim na trupu, ugrađuju se delovi i sve za sada savršeno ide.
Trenutno nemam turbinu, nadam se da ću tokom zime uspeti da je kupim i da za proleće model biti sprema za "maiden flight"...