Evo nastavka priče iako nemam nekih posebnih novosti, ali čisto da napišem koju da bi imali kontinuitet.

Skoro svakog vikenda sam išao da letim Galeba. Najčešće je to bilo na čenejskom aerodromu, ali prošle nedelje sam posetio i 13. Maj, sportski aerodrom pored Beograda.

Galeb do sada ima 13 letova i veoma sam zadovoljan, jer je model ušao u fazu da po povratku sa letenja nema nikakvih "akcija", samo se dopunjavaju baterije.

Ono što se pokazalo kao "problem" je transport, jer G2 mogu nositi samo kombijem, u auto jednostavno ne može da stane.
Vožnja kombijem je duplo skuplja od vozanja kolima (dizel - auto gas) ali veći problem je što sa kombijem, koji je teretni, ne mogu da idem u inostranstvo, pošto moram da stanem na prelaz sa kamionima...

Zato sam sa Martinom pričao na temu da sledeći model - Jastreb J21, bude malo drugačije konstruisan, tj. da ima krilo iz tri dela i horizontalne stabilizatore koji se skidaju. To bi u mnogome olakšalo nošenje modela.

Krilo iz tri dela je najbolje rešenje jer bi u tom slučaju u centroplanu bili trapovi, a uške bi bile na bajonete. Težina bi se malo povećala (neznatno) ali posle dosadašnjeg letenja G2 to uopšte ne bi imalo uticaja na performanse.

Ono što i imalo malo uticaja, je da ne bi bilo loše da se rezervoar pomeri unazad, bliže težištu.
Ovo će svakako biti jedna od promena na Jastrebu. U samom težištu modela nalazi se turbina, koja će u novoj varijanti "ići" blago unazad, dok će ispred nje doći tank, novog dizajna.
Sve ostalo ostaje kao i na ovom G2...
Sa tim malim doterivanjima naredni model biće još bolji...

Jastreb će biti pravljen u razmeri od 1/5 skale, a trebao bi u narednih par nedelja da idem u NS, da se nađem sa Martinom i sve ove prepravke nacrtamo u 3D programu.


Pre par nedelja gospodin Tomaž Perma iz Slovenije poslao mi je mail i napisao je da smo koristili njegove crteže tokom crtanja Galeba u 3D programu.
Kaže Tomaž, korisćeni su crteži iz časopisa "Tim", koje je on radio, a da to nigde nije spomenuto.
Kao što sam pisao, dokumentaciju sam dobio od svog poznanika, ne gledajući, ili bolje reći ne obraćajući pažnju, ko je u originalu crtao G2. Crteži su bili skenirani, na nekima se ni ne vidi odakle.
Kako god, za gospodina Tomaža i čaopis nisam ni znao da postoje, dok ne dobih mail, tako da evo prilike da ispravim "grešku" i da se izvinim, jer jednostavno nisam znao da je on autor, jer da jesam, naravno da bih spomenuo i njega i časopis "Tim".


Što se tiče Galeba od 1/4 skale, na trup se trenutno lepe nitne i detalji tako da će relativno brzo ići na farbanje. Kolor šema će biti sa Galeba akro grupe Star sa čenejskog aerodroma.


I za kraj, evo par video snimaka...

Ovaj je napravljen sa Mobius kamericom zalepljenom na vrhu kabine Galeba. Nažalost, slika se malo "trese", ali nadam se da će naredni snimak biti bolji, pošto ću podmetnuti pod kameru sunđer...

https://www.youtube.com/watch?v=xwycz5q25gU&feature=youtu.be

Naredni video načinjen je prošlog vikenda u Beogradu. Pista na aerodromu 13. Maj je mnogo ravnija od čenejske, što se vidi na poletanju...

https://www.youtube.com/watch?v=UdVrgQxgyD0


Modelarski kombinat se polako sprema za novi projekat jet modela, a praviće se North American F-100 Super Saber u 1/4,5 skala razmere.
Priča se polako "zakuvava" i već je prilično interesantna, no za nju ću otvoriti novi tekst...

Pozdrav iz Sente

Pisano 27. septembra 2016


Skontali ste do sada da vam hobi kojim se bavim prezentujem kao priču, a da bi bilo interesantno, moramo otvarati i nova poglavlja.

Storija o "Modelarskom Kombinatu" mogla bi i brže da se odvija, ali predpostavljam, treba stvari da se"slože", da legnu na svoje mesto, pa onda idete dalje.
Kaže narodna: "Silom baba ne ide u raj"...

E, tako i ovde...
Što sam stariji, sve sam većeg "dojma" da neko od "gore" sve gleda i namešta da vučete odredjene poteze. Naravno, na vama je da li ćete to "odigrati" ili ne, ali šansa je postojala...
Moraju "kockice da se slože", pa onda idete dalje...

Pre otprilike mesec dana "blejim" u Facebook, prijatelja "k'o u priči", uglavnom modelari, svi nešto pišu, slikaju, postavljaju, zabave koliko hoćeš...
Gledajući "novitete", pažnju mi je privukao čovek koji u zaglavlju ima sliku modela nacrtanog u 3D programu.
Pošaljem mu poruku, predstavim se, pitam ga da li je on radio taj model i usput ga pitam da li su crteži dostupni, mogu li nekako da ih kupim...

Da ne dužim puno, javio se vrlo ljubazan čovek, ugovorimo mi "deal" za crteže i poče dopisivanje. Pitanja milion, odgovora isto...
Pošto se "kuckanje" odužilo, rekoh mu da mi pošalje broj telefona, pa ću ga zvrcnuti, da se ono, "izdivanimo" k'o ljudi...
Tako je i bilo, nazvah ga i razgovoru od sat vremena saznao sam "gomilu" stvari, što za model koji je pravio i leti (čije sam planove kupio), što generalno za jet modele.

Kaže da je gledao šta pišem o Galebu i pita me koliko sam kitova prodao. Ja rekoh - ni jedan...
Kaže on na to: - "Znate šta je "problem", hoće ljudi da vide uživo model i da vide uživo kako leti. Sve je to super, Youtube, slike, ovo, ono, ali uživo je uživo"...

Ta rečenica mi je "otvorila oči"...
To je taj "naredni potez" koji bi trebalo odigrati i koji će našu priču dići na sledeći nivo... Nema garancija da će sve uspeti, ići glatko, ali...
U Svetom pismu piše: Kucaj, otvoriće se..
 

Šta ovoliki uvod znači za naš Modelarski Kombinat.
Mali Galeb G2 je poleteo i uveliko leti. Za sada sve savršeno funkcioniše, model je dobar, moglo bi se tu i tamo nešto sitno prepraviti, to je ono iz prošlog teksta.
Da bi ga unapredili rešenje je u izradi novog aviona - Jastreba...

Jastreb će biti veličine 1/5 skale, a razlikovaće se od postojećeg G2 u krilu iz tri dela, horizontalnim stabilizatorima koji se skidaju, dizajnu rezervoara i samim tim što je Jastreb, a ne Galeb...
Izradom ovog modela dobiće se par stvari, prvo lakši transport, sa drugačijim rezervoarom težište će biti malo pomereno u nazad, čime će donekle biti još bolje letne performanse.
Jastreb će biti treći model u ponudi Modelarskog kombinata.


Svake godine sredinom septembra u Nemačkoj se održava "Jet Power" - sajam jet modela i opreme.
Želja mi da odem i vidim šta se sve tamo nudi, ali uvek bude neka "akcija" i manifestaciju pratim preko kompa.
Ove godine, nakon sajma, razgovarao sam sa Carlosom, špancem koji je pravio rezervoara za G2 i koji je svoje proizvode promovisao na ovogodišnjem Jet Power-u.
Interesantne su dve stvari, prva, kaže da je sa novim kontaktima napravio dogovor za dosta novih poslova, a drugo, ono što je meni bilo interesantnije, na pitanje koliko je bilo jet modela u kit varijanti, odgovor je bio - nijedan...

Eto možda nama šanse...

Na Jet Power-u nastupaju svi najbolji proizvodjači modela i opreme, proizvodi su vrhunskog kvaliteta, piloti su takodje vrhunski...
Posetioci su ljudi koje interesute ta oblast modelarstva, ali i mi smo iz te priče... Zar ne?

Dobro, dobro, naš proizvod nije Ferrari ili Lamborgini, ali predpostavljam da na tržištu ima potencijalnih kupaca koji mogli biti zainteresovani za ovo što se pravi u našem Modelarskom Kombinatu.
Shodno tome, imamo godinu dana da se temeljno pripremimo i da dogodine promovišemo naše modele i kitove.

Iz ove perspektive niko zasigurno ne može reći šta će biti.
Možda ne uradimo ništa, a ko zna, možda "padnu" neke porudžbine...
Šta god da se desi, biće interesantno, bili smo, probali, videli gde smo...

Da se razumemo, sve je ovo jedna velika avantura, malo uzbuđenja u tmurnoj svakodnevnici...

Korak posle Jet Power-a, mislim u ovom "osvajanju globalnog tržišta", je odlazak na Top Gun 2018...  Naravno, sa Galebom G2...


Dobro, da se vratimo u "surovu" realnost...

Veliki Galeb je trenutno kod Goluba na farbanju. Nitnice, detalji, panelčići, sve je zalepljeno...












Iz kombija sam morao izvaditi pregradni zid kako bi model stao unutra...


Za dan - dva model će biti ofarban u belo, potom se vraća u Sentu gde ću ga spremiti za plavu, crvenu boju i bezbojni lak.
Kolor šema će biti od Amidžinog Galeba akro grupe "Stars".



Pre dva dana sam dobio mail, javio se prvi kupac za kit Galeba G2.
Čovek je iz Norveške, dogovor je da ove nedelje spremim još par stvari koje nedostaju i da ga onda kontaktiram...

Ove nedelje se nalazim i sa Martinom, treba da razradimo crteže za Jastreba. Početak radova bi mogao biti već u oktobru...

Što bi rekli stanci: "to be continued"...