War birds‎ > ‎

Hellcat - projekat iz 2010.



Šta se sve dešavalo na kraju priče o prvom Hellcatu i zašto novi F6F, ispričaću Vam sad u kratkim crtama.

Posle prvih letova pokazalo se da je prvi F6F ispao težak (preko 22 kilograma) i samim tim motor koji mu je bio namenjen, Zenoah GT 80, postao je slab. Zenoah je skinut i posle malog "istraživanja" po net-u kupljen nov motor jednocilindrični benzinac - MVVS 80. 

I u samom modelu je "palo spremanje"... Sve to doprinelo je da se težina spusti na 20,5 kilograma. Naravno, i to je mnogo jer je model trebao da bude oko 18 - 19 kg.

Krajem avgusta F6F je bio spreman za nove letove. Nažalost, opet nije išlo "glatko"...


Tokom prvog i drugog leta motor nije radio najbolje. Za ovako veliki i težak model, jedino što stvarno može da bude kobno je da se motor ugasi u vazduhu. To se i desilo u trećem letu, motor je stao, sletanje je bilo prinudno... Moram reći, u datim okolnostima, sasvim dobro izvedeno, ali na deo aerodroma gde je veoma visoka trava. U momentu kad je model dodirnuo pistu, prevrnuo se, izčupali su se trapovi iz krila, oštetila leva uška, slomila elisa...

To je bila kap koja je prlila čašu...

 

Posle ovog dogadjaja, rešio sam da ću da prodam ovaj i da napravim novi Hellcat.

Razlog za ovakav postupak je jednostavan, na prvom mestu, model fenomenalno leti. Tri leta i to sa ovako preteškim avionom, pokazala su mi da je Hellcat mnogo dobar avion.

Tačno znam gde sam napravio greške u izradi prvog modela i na novom Hellcatu ću to eliminisati.

Pošto model ne bi smeo da predje 18-19 kilograma Zenoah GT 80 će biti dovoljan.

Tokom jeseni 2010 napravio sam testove na motoru i sa drugim elisama, sa kojima sam dobio mnogo veći potisak nego sa propelerom koji je korišten u prvim letovima. Samim tim, veći potisak a, manja težina, mogu samo da doprinesu da drugi Hellcat bude ne samo bolji, nego još lakši za letenje...

Na prvoj projektu se na kraju tačno pokazalo gde, šta i kako, treba sve da se namesti u modelu. Sad, pri izradi novog, nema više eksperimentisanja...

 

Sve u svemu, veliko iskustvo stečeno na prvom modelu, u mnogome će mi pomoći da drugi Hellcat bude savršena mašina...

 
Kit za novi Hellcat takodje je kupljen kod američke firme Ziroli.
Detaljnije tekstove, uz mnoštvo slika, hronološki poredjane, možete čitati sa linkova na levoj strani...

Uživajte

Mirče