januar 2011

Pisano 17. januara 2011


Verovatno ste se obradovali i rekli sebi "Fala Bogu, onaj Mirče je završio Panthera, pa nas sad neće više smarati svaki dan, šta je radio"...

Ali, niste Vi te sreće...

Da li ste zaboravili na Hellcat-a?

Gledajući datum kad sam zadnji put pisao o ovom modelu, vidim da je prošlo tačno dva meseca.
Znate da sam, u medju vremenu, završio Panthera, ali ne znate da je Kombinat radio i na Hellcatu...
Da, da...

Na trupu nije mnogo "čačkano", danas sam uzeo i posle "sto godina" zalepio još jedan plank na bočnoj strani.




Da bi na trupu mogao dalje da radim, morao sam centroplan privesti kraju.
Verovatno se pitate kakve veze ima centroplan sa radom na trupu? E, pa ima, jer u trup moram ulepiti 4 grede od debelog, tvrdog drveta, u kojima će biti ubodne matice za šrafove sa kojima se se centroplan steže za trup. Ako isplankiram trup ne mogu posle prići i ulepiti te matice...

Trenutno centroplan izgleda ovako...




















Napravio sam i veliki deo leve uške...




Pisano 23. januara 2011


Od kad je Panther završen, nisam radio u radionici... Zima se "uvukla" u "modelarske pogone"... 

Danima sam se "muvao" po kući da bi juče konačno uzeo nešto da "čačkam" na Hellcat-u. U radionici je klima kao i na ulici, pa radim stvari koje mogu završavati u kući.

Krenuo sam da sredim kapotaž i Dummy motor. 
Na donjem delu kapotaža sam napravio otvore za hladjenje...



Prvo sam nagrubo Proxonom napravio otvore, da bi nakon toga, pažljivo sa daščicama na koje sam zalepio šmirgl papir i sa turpijama, obradio sve ivice.

Nakon toga sam krenuo u akciju sredjivanja "kobajagi" motora.
Na gornju stranu motora moraju se dodati još neki delovi i sve se mora ofarbati, a, donju sam ošmirglao, ne bi li je poravnao za ojačanje koje treba da zalepim...




Motor je odliven od epoxy smole. FTE, firma koja ga prodaje, preporučuje se da sa zadnje strane zalepi šper, kako cilindri od vibracija vremenom ne bi pukli...   
To sam radio i na prvom Hellcat-u i pokazalo se sasvim zadovoljavajuće.
Za ojačanje sam iskoristio topolov, 4 mm debeo šper. Prvo sam na šper ploču postavio motor i obcrtao ga...
Zatim sam isekao šper i dobio oblik zadnje strane motora...


Poblem sa topolovim šperom je što je prilično mekan pa, sam po sebi ne bi bio dovoljan da ojača motor. Ali, posle jednog sloja 140 gr staklene tkanine, postavljene sa svake strane šper ploče, dobio sam ojačanje koje je vrlo jako i ne može se iskriviti.

Staklenu tkaninu sam vrlo jednostavno postavio na šper za ojačanje.
Prvo sam jednu a, potom i drugu stranu namazao epoxy smolom i postavio tkaninu. Višak smole sam istisnuo, koliko god sam mogao više...

U radionici sam našao dve limene ploče.
Prvu ploču sam stavio na sto i na nju postavio najlon kesu. 
Najlon kesa služi da se staklena tkanina sa smolom ne zalepi za ploču. Ovde treba voditi računa da se, ako se koriste kese iz prodavnice, do strane gde je smola ne stavi spoljna strana kese na kojoj je štampa. Kesa će se u tom slučaju zalepiti i nećete je moći odvojiti (ne pitajte me kako sam ovo otkrio...)...

Na ploču sa kesom ide šper sa staklom, pa od gore opet kesa i druga limena ploča... Znači sve je kao jedan sendvič...

Potom je sve stavljeno na vrh vrele kaljeve peći i pritisnuto....
Ujutro kad se sve osušilo, zahvaljujući najlonu ojačani šper se lako odvojio a, bio je tvrd "kao kost"...

Višak staklene tkanine je potom odstranjen i sa dvokomponentnim lepkom sam ojačani šper zalepio za motor.
Kad se lepak greje daje mnogo jaču silu lepljenja, tako da je sve opet "završilo" na vreloj kaljevoj peći...




Sve ovo nije neka "svemirska tehnologija" ali, može dobro doći ako neko želi da ojačava delove od balze ili špera, a da ne nabacuje mnogo težine...

Kako sam ofarbao i pričvrstio motor za kapotaž, čitaćete u sledećem nastavku...


Pisano 26. januara 2011


Kad se sve dobro osušilo, prvo sam proširio otvor u sredini "dummy" motora...




Ovo sam radio i na prošlom motoru, jer je dummy motor odliven sa manjim otvorom nego što je nosač propelera od Zenoah-a GT 80.
Posle dorade sa Proxonom i šmirgl papirom sve je bilo na svom mestu. 



















Sa donje strane dummy motora bitno je napraviti otvor dovoljno veliki da Zenoah što više "udje" u ovaj kobajagi motor...




Kad je ovo bilo gotovo, sa zadnje strane motora sam ulepio čamove letvice preko kojih ću motor fiksirati za kapotaž.

Potom sam ofarbao motor i dodao par detalja...
Na pravom Pratt & Whitney R 2800 motoru sredina je bila siva, cilindri srebrni a, cevi kroz koje su išle vodjice ventila crne. To sam i ja pokušao da dočaram na ovoj mojom maketi...




Nisam radio nikakav vedering, jer sam video da je motor na prvom Hellcat-u vremenom dobio "prljavštinu" baš kako treba, pa ću i u ovom slučaju prepustiti "prirodi" da ovo odradi...

Zadnji deo motora sam ofarbao u crno kako bi što manje upadao "u oči" u kapotažu...








Na kraju sam od L profila napravio držače za motor.
Da bi ih postavio gde treba prvo sam sa prednje strane postavio motor "u sred srede" otvora na kapotažu i fiksirao ga lepljivom trakom...
Potom sam sa unutrašnje strane kapotaža dvokomponentnim lepkom zalepio za kapotaž nosače motora.









Preko njih ću postaviti dve trake staklene tkanine i epoxy smole. Ovo još nije odradjeno...

Evo i kako je sve to izgledalo na prvom Hellcatu...

... ovako je na drugom...






sledeća strana...