jun 2011

Pisano 05. juna 2011


Zadnijih par dana iskorišteni su za izradu poslednjih detalja pre postavljanja staklene tkanine na model.

Odradjeni su svi poklopci.


Pravio sam ih od aluminijumskog lima od 0,3 mm, koji mi je onomad poslao moj "kooperant" Beli iz Šapca.
Ovaj lim se pokazao veoma dobro za ovu namenu. Relativno je lak, lako se seče, obradjuje i savija...
Sečem ga sa skalperom, kojim par puta zasečem površinu i potom lim savijem par puta dok ne pukne. Ivice se veoma lako obrade sa šmirgl papirom.
Ako treba da se nešto seče u krug ili radijus, makaze završavaju stvar, a dorada je opet sa šmirgl papirom...

Nekada sam poklopce pravio od 0,4 mm debelog špera. Da bi dobio krivi oblik, recimo da proprati krivinu trupa, mora da se laminiraju bar 3 sloja špera i kad na to dodje još i staklena tkanina, krajnji rezultat je em, deblji, em teži poklopac.

Probao sam i da pravim poklopce od ofset ploče. Lim ofset ploče je takodje aluminijumski, ali tanji, 0,10 ili 0,15 mm... Pokazao se pretanak i kad ga stegneš sa šrafovima, veoma se lako utisnu u lim, pa kraj poklopca u tom slučaju "zevne" u odnosu na površinu na koju treba da nalegne.










Poklopac koji pokriva pneumatski sistem stegnut je sa 4 mala šrafa.




Sa druge strane trupa nalazi se prostor gde će biti prekidači i taj poklopac će se stalno skidati i vraćati nazad na trup. Da bi manipulacija bila što jednostavnija napravljen je drveni ram na čijem se donjem delu nalazi karbonski štift, a na gornjem delu magnet. Prilikom postavljanja, štift se gurne u otvor na trupu, a magnet se "zalepi" ne dozvoljavajući poklopcu da se odvoji.
Prilikom skidanja, samo se povuče gornji deo i poklopac čas posla skinete...
Ovakav sistem se pokazao mnogo dobro na Thunderboltu i prvom Hellcat-u...







Napravljem je i otvor sa donje strane trupa za repni točak. Na pravom Hellcat-u otvor je bio samo do pola pokriven sa poklopcem koji se otvarao zajedno sa trapom.
Tako je odradjeno i na modelu.
Sistem je veoma jednostavan, trap potisne poklopac prema dole, a opruga ga vraća i drži nepetim...




Od "sitnih" radova, spomenuo bih još par detalja napravljenih na kapotažu.
Sa desne strane svećica malo viri van kapotaža i mora se napraviti otvor.


Ovo nije bilo teško odraditi jer je kapotaž polu providan i kad se postavi na trup tačno se vidi gde kapica od svećice treba da izadje. Taj deo sam obeležio i napravio rupu...


Na prvom Hellcat-u sam ovaj otvor pokrio sa malim plastičnim ispupčenjem, napravljenim od kašikice...
Oblik je idealan...



Ovo malo ispupčenje sam prvo fiksirao sa super lepkom za trup, a potom sa ga sa unutrašnje strane "zalio" dvo komponentnim lepkom...























Istu operaciju sam ponovio i sa desne strane, gde svećica dolazi tik do kapotaža...


Na kraju sve to dosta dobro izgleda i kad se ofarba biće mnogo manje uočljivo od rupa i kapica koje vire...



Da donje desne strane kapotaža napravljen je i otvor za Zenoah-ov Easy start sistem...




Easy start je elektronika koja se preko kabela sa konektorom priključuje od spolja i služi, kako samo ime kaže, za lakše paljenje motora...


Sve u svemu, delovi su spremni za sledeću fazu, staklenu tkaninu...












































Trup ću za koji dan da nosim kod Belog u Šabac, gde ćemo prvo da zavarimo krivine na prirubnice od cilindara, a potom da sve to spojimo sa skala auspusima.
Ovo mora da se radi u sklopu, kako bi lulice od cilindara idealno nalegale na cevi od auspuha.
Više detalja o ovome kad bude pravljeno...
Sve u svemu, hoću prvo da to odradim da bih potom skinuo motor i lakše manipulisao sa trupom prilikom postavljanja staklene tkanine na trup...

Inače staklena tkanina je od 25 gr po kvadratom metru, i kupljena je u BG Model Shop-u u Beogradu. U istoj radnji je kuplenja i R&G epoxy smola.
Sajt od radnje je sledeći: http://www.bgmodelshop.com/










Pisano 13. juna 2011


Krila za Hellcat su gotova, presvučena sa staklom, izšmirglana, potom još jedan sloj smole i na kraju finalno šmirglanje. Sve je odradjeno i na komandnim površinama i svim ostalim sitnim delovima...

Ali, pogledajte ovu sliku...





















Hellcati su rodili ove godine...  Tri Zirolijeva na jednom mestu!!!  I onda kažu kriza...


Danas smo se ugledali na Drugove iz Bečeja, koji se skupe pa zajedno prave modele, pa smo tako i mi počeli kolektivno da radimo...

Ko je zaboravio, podsećamo, a ko nije znao sada zna, da Čika Dule ima dva Ziroli Hellcat-a.
Jednog kojeg je kupio od mene prošle godine, lepo ga reparirao u medju vremenu...
Drugi, tj. prvi, pošto je ovaj kupljen ranije, je model na kojem radi već neko vreme. Hellcat "u izgradnji" je onaj koji sam doneo iz Amerike 2008-me i koji ima plastičan trup.
Čika Dule je sad došao u fazu da treba da ga finišira, gituje, šmirgla i fino upasuje delove na modelu. U sobi stana u kojem živi, to je nemoguće izvesti, tako da je Hellcat stigao u moju  na "završnu obradu".

Kao ispomoć u radu, javio se i Golub, tako da je danas model stigao u pogone...


Čika Dule je prilično lepo napravio sve do sada. Vizije su nam da Hellcat završino od septembra, tj. da do tada bude ofarban i spreman za ugradnju motora i RC opreme...
Plan nije neostvarljiv, pogotovo kad nas par radi odjednom.
Odmah se pristupilo radu...



Neko je šmirglao, neko gitovao...



...pa je posle jedan gitovao, a drugi šmirglao...



U medjuvremenu je počelo da se skuplja i društvo...

Prvo je došao Sale i doneo svoj novi heli projekat, mali skala helikopter...



To je prvi heli u Srbiji sa glavom sa pet krakova...





U pozadini se vide trudbenici, koji nisu gubili vreme gledajući najnovija dostignuća heli tehnologije, nego su vredno radili na Hellcat-u...
To je trajalo sve dok nije došao Jole sa pohovanim krilcima (a šta drugo) i pomfritom, kad su ova dva malpre pomenuta druga, pobacali alatke i priljučili se na proizvode KFC-a...


Dule kaži "Puška"...

Stigao je i Bane, i onako usput, dao Golubu par saveta oko gitovanja...


Zvali smo i Oka, ali koliko smo saznali, nije mogao da dodje jer je brisao staklo od vitrine na kojoj stoji Corser...
Uz pivce i modelarske divane, proveli smo još jedno prijatno predvečerje u Kombinatu...

I dok je nekad Mujo potkivao konja po mjesečini, junaci našeg udruženog rada su rastavljali model po mjesečini...




Pisano 15, juna 2011



Šta reći...



Malo su se "ubrašnjavili"... Imam pesmu za njih: http://www.youtube.com/watch?v=Vmuc7y7hhd4&feature=player_embedded






Pisano 17. juna 1011


Pošto je prošla ponoć, sad već juče, jedan od glavih inžinjera "male radionice", čika Dule i moja malenkost, uputili smo se na put u Šabac, kod Belog, našeg najvećeg kooperanta za rad sa metalom.
U velelepnom objektu prepunom high teck opreme, ovaj Šabački metalurški gigant je po ko zna koji put prevazišao naša očekivanja i odradio nam posao brzo, tačno, kvalitetno i po vrlo prihvatljivoj ceni...

Stigli smo u Šabac oko jedan popodne i posle kafice "bacili" se na posao. Vizije da ćemo sve napraviti za jedno dva sata, brzo su se raspršile i ostali smo do posle osam sati uveče.

Kao što znate od ranije, u Kombintu smo smislili da svaki cilindar od Zenoaha GT 80 ima svoj polu otvoreni izduvni sistem, koji bi se završavao na istom mestu na trupu, gde se nalazio i izduvni sistem na pravom Hellcatu.
Skala auspuh imam od prvog modela, a za ovaj drugi je malo modifikovan.
Beli je trebao da na prirubnice auspuha, isečene na water jet-u, u novosadskoj firmi "Rapid", zavari i upasuje Krumscheid-ove cevi koje mi je Jole doveo iz Lindingera...




Kad smo objasnili Belom šta treba da radi, odmah smo videli da nema teorije da se uklopimo u vreme koje smo predvideli, jer je Beli samo pola sata pravio alat za deformaciju cevi  koja ide na prirubnicu (cev je okrugla, a otvor naprirubnici elipsast).
Bez obzira na apele da ne preterije, kuckao je, brusio, kuckao, proveravao, kuckao i tako u nedogled, ali kad je sve bilo gotovo, rezultati su bili svršeni...

Alat je prvo brusio malo...


...pa malo više...


...da bi nakraju varnice letele na sve strane...



Kad je cevi napasovao na prirubnicu, pecnuo ih je na par mesta i potom zavario...


Leva strana je bila gotova...


...onda dorada, turpejisanje i šmirglanje prirubnice da bude idealno ravna...


...pa, malo biax da se skinu neravnine...


...i na kraju sve to i na drugom cilindru...

Kad je taj deo posla bio gotov, motor je izgledao ovako...


E sad je trebalo na postojećim skala auspusima napraviti otvore i zavariti cevi, koje će se idealno nastavljati na lulice...
Prvo je sve radjeno na jednoj, a potom i na drugoj strani izduvnog sistema.

Pošto je opcrtao gde treba da se naprave otvori, Beli je izbušio rupe i polako, malo po malo, biaxom ih širio...


...onda je postavio deo na model...



























...i fino ga upasivao...


Inžinjer Papić je proveravao radove...


...i pošto je utvrdio da je sve "brucenzi", pristupilo se varenju...

















Desna strana je bila gotova...

















...a, posle ponovljenog postupka i leva...


Sad je sve izgledalo ovako...



Pošto su sve slike koje ste do sada gledali slikane na trupu koji stoji naopačke, u najdonjoj tačci auspuha napravljeni su otvori i zavarene cevčice kroz koje će se drenirati ulje od mešavine...





Izmedju lucica i auspuha su namerno ostavljeni procepi jer će ta dva dela povezivati teflonska cev. Kako će sve to "funkcionanisati" u praksi videćemo...
Na kraju je Beli sve delove oprao kiselinom, isprao vodom i posle blagog poliranja, skala auspuh je sinuo u punom sjaju...


 

Na kraju su postavljeni tefloni i time je rad na izduvu bio gotov...





 

Ovim putem bih želeo da se zahvalim Belom na svemu što je napravio za moje modele za sada...



Svaki put je imao nevidjeno mnogo strpljenja i sve što je odradio bilo je savršeno...
Beli HVALA TI...

Sad znate zašto je pravljenje ovih aupuha trajalo više od šest sati. Mnogo je i kad se čita, a kamoli da se radi...


Pisano 18. juna 2011



Danas, dok su čika Dule i Golub šmirglali Hellcat, iz nevezanog se pojavilo jedno malo mače. Muvalo se tu okolo naokolo i krenulo pravo medju modele...

Pogodite gde je završilo...



...ni kabina nije bila problem...


...ali je "pokazalo zube" kad je trebalo da napusti kokpit...


Čika Dule polako privodi svoj Hellcat kraju...


Trup je finalno izgitovan i sutra ćemo da ošpmirglamo prelaze sa centroplana i horizontalaca ka trupu...
























Time će biti spreman za postavljanje staklene tkanine. Pošto je čika Duletov trup od plastike, tkanina ide samo na centroplan i repne komande...
Ovaj Hellcat lepo izgleda, ali moj utisak je da je veoma težak. Bojim se da motor koji mu je Dule namenio, Zenoah G 62, neće biti dovoljno snažan... Možda grešim, ali bojim se da će biti tako...

Inače unutrašnjost trupa sa plastičnim krilima se u mnogome razlikuje od trupa drvene konstrukcije...





Na plastičnom trupu se skida kompletan fire wall sa sve motorom i rezervoaraom. Centroplan je sastavni deo trupa, a Dule je morao da trup ojačava u zadnjem delu (iza kabine) jer je bio malo "mekan".






























Uške od Duletovog Hellcat-a su presvučena u staklenu tkaninu, cele kompletno blago pešmirglane, pogotovo spojevi tkanine sa donje i gornje strane...


...a potom je na gornju stranu uški "navučen" drugi sloj smole...





Što se tiče mog Hellcat-a, trup je postavljanjem staklene tkanine na vertikalac kompletno presvučen i danas ću na njega da stavim drugi sloj smole. Potom, špric git, sitne dorade i panel linije...



Krilo je skroz gotovo i odradjuju se zadnji detalji pre panel linija.
Uz pokretne trimere na eleronima, namestio sam i fiksne trimere koji su na pravom avionu bili od lima i koje su mehaničari krivili po potrebi...




Spoj centroplana i uški nisam puno "picanio"...


...jer sam smislio da skroz u krug (i sa gornje i sa donje strane) postavim traku od lima (širine 12 mm) koja će na uškama biti zalepljena, a peklapaće sam spoj...



Trenutno možda malo "bode oči", ali kad se postave svi detalji, ovo će se "stopiti" u celinu...
Inače, sad je prelaz besprekoran, jer lim (napravljen od ofset ploče) savršeno naleže na površinu centroplana...






Trake od lima su lepljene za uške sa Aero Bond super lepkom koji kad nanesete i ako ne postavite deo "iz cuga" kako treba, više nema teorije da ga skinete, sem da ga otčupate i oštetite samu površinu na kojoj je deo bio zalepljen...
Sem ovog sa belom kapicom (ovaj je dosta gust), postoje i redak i srednje redak (crveni i crni poklopac).
Ovaj lepak možete kupiti u Lindingeru, ali i u Zenn-u u Pešti...


Danas je bila poseta Drugova iz V(j)eternika...


...bio nam je Sale, potom je došao i Oko (doneo sladoled) i na kraju se pridružio i Jole...
Čika Dule je "standardno prisutan" svaki dan, a Golub nije dolazio, jerbo ima posla u svojoj radionici...
Zvali smo i Batu i Baneta, no verovatno su ih u dolasku omeli neki važni "državnički poslovi"...

Sve u svemu, kao što se da videti, svakodnevno se patimo...














Pisano 22. juna 2011


Neke stvari, odradjene na modelu, se tek vremenom i eksploatacijom pokazuju da li su i koliko dobro napravljene...
Zato stalno težim, da u okviru svojih mogućnosti, podižem kvalitet izrade modela i samim tim i prepravljam svaki novi "projekat".
Takoje, neke delove i sklopove, koji su se pokazali OK ne diram, ali uvek ima nešto da se radi i drugačije...
Nekad se pokaže da se suviše vremena i truda ulaže u nešto što nije mnogo bitno i da se takve stvari mogu odraditi lakše i bolje, sa manje tuda i angažovanja...

Sva ova pisanja i postavljanja silnih slika služe nameni da modelari vide kako se ovde prave modeli. Nije to neko vrhunsko modelarstvo, ali je sasvim dovoljno za naše potrebe.

Mene nije sramota da pišem i o svim problemima na koje nailazim, smatrajući da je i to deo našeg hobija.
Sa moje tačke gledišta, problem kod izrade ovakvih komplesnih modela, je taj što ih na ovim prostorima ne radi skoro niko (pogotovo ne piše i ne slika detaljno), pa "cake" skidam sa RC Universa ili kad odem na Top Gun. Iskreno, tek odlasci na manifestacije takog "kalibra" pokažu kakvih sve modelara i modela ima i gde smo mi (ja) u svemu tome...

Ipak, eto, napredak je očigledan, jer od pre par godina kad je nabavljen prvi motorni model, Hangar 9 Thunderbolt, dogurali smo do ovoga što sad pravimo i letimo...
I naravno, to nije kraj...

Kraj se, nažalost, polako nazire, jer posle Meisterovog P 47, mislim da ne ostaje još mnogo toga, a da se ne ponavljate...


Tehnika postavljanja staklene tkanine i nanošenja smole je malo promenjena u odnosu na to kako sam pre radio.
Ranije sam namazao celo krilo sa smolom i na tako lepljivu površinu stavljao komad staklene tkanine. E sad, ako ne postviš sve kako treba, pa moraš tkaninu da digneš i da je postavljaš ponovo, onda bude problem jer se tkanina iskrivi...
Sada radim drugačije, iskrojim parče tkanine i postavim ga (na suvo, bez smole) na deo koji se presvlači, recimo krilo. U posudi "smućkam" smolu i pospem je na sredinu krila (tkanine)...
Smola momentalno "fiksira" tkanje i ono se (bar na sredini) više ne mrda...
Potom, sa plastičnom špahlom, lepo razvučem, od sredine ka ivicama, smolu. Razvlačim smolu polako i pažljivo i po dužini i po širini, više puta, svaki put skidajući višak smole i vraćajući ga u posudu gde je mućkana......
Na napadne, izlazne ivice i bočne strane smolu nanosim "tapkanjem" sa sundjerom, ali višak isto skidam špahlom...

Kad krilo pogledate pod odredjenim uglom na svetlu, tačno se vidi gde još treba naneti ili skinuti smolu...
Uz malo strpljenja, i u roku od par minuta, posao je gotov...

Ono što usporava rad sa staklenom tkaninom i smolom je činjenica da se epoxy smola sporo suši i da treba ceo dan da dodjete "na sledeći nivo"...
Znači, jedan dan jedna strana, sutra dan blago šmirglanje ivica pa druga strana...
Treći dan se sve lepo, blago, izšmirgla pa drugi sloj smole na jednu stranu, potom četvrti dan isto to na drugu stranu...
Petog dana šmirglanje kompletnog dela i nanošenje špric gita (koji tek pokaže gde se treba još po malo popraviti gitom), šmirglanje i onda opet špric git za panel linije i dalje sve po redu...

Kao što vidite treba vremena...
Ima i delova gde ne možete, zbog oblika dela (recimo trup), napraviti sve kako je malo pre pomenuto, pa vam treba za takve delove još više vremena i naravno, strpljenja...
Ali to je valjda čar svega ovog...


Pisano 27. juna 2011


Od zadnjeg "postovanja" napravljene su mnoge stvari na Hellcat-ima...

Četvrtak je bio dan za posete, jer su u bile delegacije iz Kragujevca (Miša) i naši prijatelji, Jole, Bata, Bane, Sale...
Taj dan sam tek uveče malo radio na uškama Duletovog Hellcat-a, na koje sam, na donju stranu, naneo drugi sloj smole...

U petak su se stvari počele vraćati u normalu...

Predveče kad je čika Dule došao na "arbajt" počela je da pada kiša, no nije nas omela u ostvarivanju zadatih planova...
Sto u pult za šmirglanje (kanta za djubre) postavili smo pod nastrešnicu, montirali smo jedan reflektor gore na gredu i "prašili" smo sve do deset uveče...


Dule je prvo malo "glancao" trup, a potom levu ušku i time je pripremao za špric git...




Ja sam isto to radio, ali na trupu od Hellcat-a, pripremajući ga takodje za špric git...
Kiša nas uopšte nije ometala u radu...


Sutradan, u subotu, vreme se prolepšalo i radovi su nastavljeni...

Tokom prepodneva sam zaštitio trup od Hellcat-a i špricgitovao ga, a posle ručka je palo i gitovanje rupica i oštećenja, koja su se pokazale, sad kad je trup postao siv.























Gitovanje je bilo odradjeno sa jednokomponentnim akrilnim gitom, a špricgitovanje sa Body Filerom 360...

Dule je prešao na šmirglanje druge uške, predhodno doteravši, na svom htupu, prelaze sa centroplana i horizontalca na trup akrilnim gitom.




























Time mi je omogućio da postavim staklenu tkaninu i smolu na gornju stranu drvenih delova na trupu njegovog Hellcat-a.
Tehnika je ona o kojoj sam pisao prošli put, a sad evo i par slika...


Prvo su iskrojeni svi komadi za presvlačenje...

...i postavljeno parče tkanja na svoje mesto...

...naneta je smola...


























...špahlom razvučena i skinut je višak sundjerom su odradjene ivice i prelazi ka trupu.

Kad je to bilo odradnjeno počeo sam da šmirglam trup svog Hellcat-a...



I tog dana je mrak uveliko pao kad smo završili posao...



U nedelju nije bilo odmora, šta više...

Još tokom dana sam na mom trupu od Hellcat-a popravljao sitne detalje sa akrilnim gitom. Kako sam već u više navrata pisao, gitovenje nije moguće napraviti iz "jedne ruke", nego se mora više puta kontrolisati deo na kojem se radi, brisati i gledati da li je ostalo još nešto da de popravi...


Sve u svemu, predveče je trup prenet u radionicu i na njega sam počeo da postavljam panel linije.



























Panel linije su kompletno odradjene na krilu mog Hellcat-a.
































Kad završim postaljanje linija i na trupu, prelazim na "sitne delove" (elerone, kormila, flapsove), a treba još da napravim neke detalje na modelu kao što su antene, postavim svetla, cevčice za mitraljeze...
Ostao mi je još rad na kapotažu, gde treba lepo doterati klapne za hladjenje...


Tek kad sve bude bilo gotovo, naneću finalni sloj špric gita na sve delove, a potom "idu" nitne i detalji...


Uške od Duletovog Hellcat-a su špric gitovane...



...a posle sečenja viška stakla i finog dotrivanja ivica presvučeni su donji delovi od trupa...













































Pisano 30.juna 2011


Radovi na Hellcat-ima su nastavljeni i modeli polako prelaze u fazu finiširanja...

Na čika Duletovom modelu ima još da se radi do gore pomenutog finiširanja, ali napredak je očigledan iz dana u dan.
Uške su u potpunosti spremne za postavljanje panel linija. Špricgitovane su i ošmirglane...
Trup, bolje reći drveni delovi na trupu (centroplan i horizontalac), su juče dobili prvi sloj špric gita, Pošto su pre toga potpuno završeni radovi sa smolom i staklenom tkaninom...




Sledeće što Dule mora da uradi na svom Hellcat-u je da fino izgituje i izšmirgla trup, podesi sve komande površine na krilima i da i te delove potom presvučemo u smolu i staklo...


Na mom modelu radovi su odmakli i konačno je došla faza koju, ustvari, najviše volim, a to je rad na detaljima i farbanje.
Pošto su panel linije polepljene na svim delovima (sem kapotaža), juče je naneto par slojeva špric gita...
























Trup i krila su praktično gotovi (danas ću ih blago prešmirglati i skidati trake od panel linija) i spremni su za postavljanje nitni i poklopaca...
Sitni delovi, eleroni, elevatori, flapsovi... moraju prvo da "dobiju" detalje pa da ih potom špricgitujem.


















Pokreni delovi na repnim površinama su na pravom avionu bili presvučeni sa platnom, dok su trimeri bili metalni...




Na prvom Hellcatu, koji sam pravio, i ja sam te delove presvukao sa Oratex-om, potom dodavao detalje i na kraju preko njih stavljao još tanke trake od Oratexa, da bi na kraju sve to Golub ofarbao...
No, vremeniom se pokazalo da to baš nije najsretnije rešenje jer se na par mesta Oratex počeo odlepljivati, a saniranje toga je skoro nemoguće...











Zato sam na svom novom modelu sva kormila presvukao sa lakim balzom od 0,8 mm, čime sam sem veće čvrstoće, dobio i bolju površinu za finiš.
Takodje sam poradio na detaljima, koji na novom modelu moraju biti još bolji...

Šta sam radio?

Na površimu koja je pripremljena sa staklenom tkaninom, smolom i gitom, izcrtao sam linije kao što su bila rebra na pravom avionu.




Potom sam, gledajići slike pravog Hellcat-a, na neka mesta postavio okrugle, a na neka mesta duguljaste detalje napravljene od samolepljive tapete. Kružići su 2 mm...

Vertikalac...








...horizontalac...
























Na slici pravog aviona je desni horizontalac, a na modelu je slikan levi, pa su zato "nitne" obrnuto postavljene...

Pošto je preko toga na pravom avionu išlo platno, da bih dobio debljinu, zaštitio sam kormila, a delovi koji treba da su "višlji" biće špric gitovani par puta. Kad skinem maskice sve će biti kao na original avionu...






U medjuvremenu sam napravio i nove klapne na kapožau. Naravno, odradjene su od alu lima od 0,3 mm.






























Sem veće čvrstoće, bolje naležu jer se daju malo iskriviti, pa tako mogu bolje da propratim  oblik trupa i samog kapotaža.

Kapotaž sam sa unutrašnje strane presvuka o sa jednim, a na nekim mestima i dva sloja staklenog tkanja od 140 gr. Potom je ceo špric gitovan...


Napravljene su i antene...








sledeća strana...