oktobar 2010

Pisano 20. oktobra 2010


Posle više od mesec i po dana, poštar je danas doneo dve kutije sa modelarskom robom. Konačno su stigli delovi za novi Hellcat...



Interesantno mi je da napomenem da su kutije skoro isto velike kao one u kojma su bili kitovi od Lightning-a i Panther-a. Ovaj put, Tijano ih je poslao sa US Post službom i poštarina je koštala 110$ za obe kutije, plus carina od 5700 dinara.


Isporuka delova za novi Hellcat se odužila, jer se čekalo na trapove iz Robarta. Ali, čekanje se isplatilo, pošto su ovi novi sa mnogo manje praznog hoda (čitaj lufta) od trapova koji su bili ugradjeni na prvom Hellcatu.
I repni točak je drugačiji, više skala, i sad ima, kao na pravom avionu, konstrukciju sa obe strane samog točka.



Što se tiče samog kita, tu nema nikakvih novosti, sve je isto kao i prvi put što je bilo.

Kapotaž ima zasečene klapne, za razliku od prvog Hellcata. I ovo je više skala ali, videćemo kako će se ponašati na vibracijama motora...



I dumy engine je bolji, od prošlog, kojeg sam dosta morao dosta da doradjujem. Ovaj je mnogo lepše izliven...



Naravno, nikad nije happy end, Frank je zaboravio da mi pošalje pilota i neke dve plastike za trup.
Srećom to mi sve ne treba u ovoj ranoj fazi izrade modela...

Sve u svemu, odmah sam počeo sa radom. Prvo sam napravio mali razmeštaj u pogonu Kombinata, jer sad imam dva projekta, Hellcat i Panther..




Rešetka na koji se navlače rebra za trup je vraćena na radni pult i krećem sa izradom.



Da bih se podsetio kako sam i šta radio na prvom Hellcat-u, morao sam da ponovo pročitam tekstove sa sajta, gde sam pre dve godine u ovo vreme pisao o izradi.  Verujte baš mi je dobro došlo...


Pisano 25. oktobra 2010


0vog vikenda radio sam "pun gas"...
Uspeo sam i da u petak predveče stignem i do kooperanta Save u Sremsku Mitrovicu, a u subotu, na kratko, u Beograd na aerodrom "13 Maj", kako bi "skinuo paučinu" sa jedrilice...

Najviše vremena je ipak bilo posvećeno novom Hellcatu. Doduše, nešto malo se "prčkalo" i oko Panthera...

Hallcat je započet izradom trupa...

Trup sam pravio kao i prošli put, jer drugačije i ne može, ali sada, odmah, planiram gde ću i kako namestiti delove koji idu u njega.
Na prvom Hellcatu bio je problem sa težištem (najviše prouzrokovan farbanjem modela) ali, pokazalo se da je vrlo bitno sve pozicionirati maximalno napred, koliko je to god moguće. Pošto je ovo sada početna faza rada, lako mi je da "kombinujem", tako da sam odmah ceo pneumatski sistem postavio skroz napred do firewall-a.






Na prošlom modelu ovde je bila baterija za alnaser, ali pošto je sada neće biti, "oslobodio" se prostor za ovaj sistem. Sve ovo je na prošlom modelu bilo iza težišta...
Poklopac za ovaj prostor biće napravljen od aluminijumskog lima debljina 0,4 mm.

Boce za pneumatski sistem su na istom mestu kao i na prošlom modelu. To se pokazalo sasvim zadovoljavajuće...

Sa suprotne strane trupa, na istom mestu, nalaziće se poklopac ispod kojeg će biti prekidači, ventil za punjenje pneumatskih boca, utičnice za punjenje baterija...

Mikro prekidač služi da se upale svetla kad trapovi krenu u donji položaj.
Dok model stoji na zemlji, da svetla ne bi stalno radila, pod poklopcem gde je prekidač za prijemnik i ostale "drangulije", postoji "glavni" prekidač za svetla. Njime se svetla isključuju dok je model "parkiran".
Kad se krene na poletanje, uključite glavni prekidač, kad uključite i prekidač za prijemnik, i on uključi svetla. Mikro prekidač ih ugasi kad se trapovi uvuku i obrnuto...
Kad sletite isključite glavni prekidač...

Znači sistem ima dva prekidača, glavni i mikro prekidač...

I baterije u novom trupu dolaze tik do firewall-a, i biće u posebnim "komorama"...



Na ovom Hellcatu, kao što sam već ranije napomenuo, probaću da težinu iza težišta smanjim na najmanju moguću meru. U tom cilju, a za razliku od predhodnog modela, olakšao sam neka rebra...








Rebro br. 6 sam čak skroz "izbacio". Ono se nalazi iza kabine i služi, ako se pravi Hellcat sa prozorima iza kabine da ojača taj deo trupa. Pošto moj model neće imati te otvore, samim tim i to "rebarce" mi ne treba.




Kako kantar pokazuje, olakšanje su donela 55 grama manju težinu iza težišta.




Doduše, to je na malom kraku, ali trebalo bi dodati bar toliko tereta napred što ukupno iznosi preko 100 grama...
Možda nije impresivno, ali na par mesta po 100-tinak grama, nakupi se...

Kutiju o prednjem delu trupa na čijem kraju je firewall, ojačao sam, kao i na prvom modelu, sa avio šperom od 3 mm.



Šper koji se dobije u kitu (nije baš topolov, ali sličan, od 3 mm) baš mi nije ulivao poverenje. Jedino sam gornji deo kutije napravio samo od "mog" avio špera.
Kutija je odmah skraćena na pravu meru, pa sad neću morati, kao na prvom Hellcatu, da je tri puta "doterujem" spram svakog novog motora...
Odmah je napravljen i ugao motora od 2 stepena...

Patos za kabinu je ovaj put odradjen od 2,5 mm lake balze...



Ugradjen je i repni točak...


 

sledeća strana...