septembar 2010

Pisano 02. septembra 2010


Posle "avanture" sa prvim Hellcat-om razmišljao sam koji war bird da pravim?

Na pamet ji je padao Airworld-ov Foke Wulf ali, kad je došlo konkretno da se naručuje, pojavili su se problemi.
Najveći, za mene skoro ne rešiv, je bio kako da toliko veliki model donesem iz Nemačke a, da me baš ne košta 500 ili više evra. Pošto model, sa svom opremom (retrakti, repni točak, točkovi, spiner, kabina...) izadje preko "dva soma evra" kombinovao sam kako i da skinem štojer i da nekako jeftinije prodjem na našoj granici.
Na žalost nisam uspeo ništa da iskombinujem a, da bude 100% "sigurica", tako da sam morao smisliti neki back up plan...

U jednom momentu mi pala ideja da bih mogao ponovo napraviti Hellcat-a kojeg sam već radio.
Imam planove za njega, mnogo mi je lakše da ga nabavim, imam ogromno iskustvo od izrade prvog Hellcat-a, model savršeno leti, čak i bez obzira što je ispao pretežak...

Razmišljajući sve više o tome, dolazio sam do zaključka da mi je to možda i najpametnije da uradim.

Kako rekoh, Hellcat-a znam do zadnjeg detalja. Dvogodišnja gradnja i silne kombinacije i prepravke koje sam radio, sad mi omogućuju da na novom izbegnem greške koje sam pravio na prvom modelu.

Cilj mi je da novi Hellcat ne bude teži od 17 - 17,5 kilograma i smatram da ću to moći da postignem.

Najveći "omašaj" na prvom Hellcatu bilo je farbanje.
Golub je sve odradio više nego fantastično, ali ja sam zeznuo stvar. Prvo sam model ofarbao u srebrno (da bih naknadno radio vedering), pa je potom ofarban.
Ako se sećate, dve plave nijanse mi se nisu svidele, tako da su te površine ponovo farbane. Samim tim nabačeno je mnogo više boje nego što treba. Hellcat je veliki model, površine su mu velike a, najveće su iza težišta. Garantovano je sa nepotrebnim farbanjem "nabačeno" preko 600-700 grama boje. Da bi se to kompenzovalo, napred je bilo potrebno dodati preko 1,5 - 2 kilograma tereta, a ukupno je bar 2- 2,5 kile viška...

Na novom modelu ću maksimalno olakšavati sva rebra koja su iza težišta, još više povesti računa o balzi sa kojom se plankira.
Horizontalac će biti lakši, plankiran sa tanjom balzom i sa ramenjačama od balze a, ne od čamovine, kako sam ja pravio. Pokazalo se nepotrebno...

Žice za svetla sad će biti najtanje koje ima da se kod nas kupe...

U centroplanu sam dodavao "gomilu" rebara od topolovog špera koja nisu bila po planu.

Rešetku od balze na koja drži pravac rebrima dok se formira trup, posle ugradnje spoljnih letvica ću izvaditi...

Ima toga još a, kao što vidite, mnogo se da uraditi na skidanju težine. Svaki gram nazad je 3-4 grama napred, a čas posla se nakupe...

Sve u svemu, neka ovaj  2. septembar bude dan kad je projekat započet. Na radnoj ploči je već deo plana za rešetku trupa i danas krećem u akciju.




Od Tijana sam naručio kit, nove retrakte, repni retrakt, pilota, dumy motor, kabinu, kapotaž...
Motor, servoe, prekidače, produžne kablove, boce, ventile, točkove, prijemnik... to sve imam od prvog Hellcata.

Plan mi je da o roku od 12 meseci novi  warbird bude gotov. Mislim da je plan vrlo realan jer sad neću toliko "ludovati" sa, pokazalo se, nekim ne potrebnim stvarima.
Model će biti uradjen do zadnjeg detalja, kao i prvi, jedino ću promeniti kolor šemu...



Čekam da mi stignu delovi pa, da se "punom parom" bacim na izradu...

sledeća strana...