Novembar 2009

Evo, tačno je u dan, 15 meseci od dana kad sam "zabio" prvu čiodu u plan od Hellcat-a.

Već sam dosadan sa spominjanjem koliko sam uživao u ovo proteklo vreme dok sam pravio ovaj model ali, juče je bila kulminacija mog zadovoljstva...

Konačno sam sastavio ceo model....

 

Ono malo crveno-crno, ispod stola, je Zokijev Sukhoi...

 

Mnogo je vremena prošlo od početka projekta i praveći ovaj model, deo po deo, mogu vam reći, da sam tek sad, kad sam konačno sklopio ceo model, prvi put video, koliko je Hellcat, ustvari velik... Baš ga ima...

 

Od zadnjeg pisanja prošlo je oko tri nedelje i u tom periodu napravio sam drugu ušku, poklopce za servoe na krilima, sistem za fiksiranje uški a, "palo" je i prvo gitovanje krila...

 

Uška je pravljena isto kao i prva tako da se neću ponovo upuštati u opisivanje kako sam je pravio.

Moram samo naglasiti da mi je tek sad, kad sam sklopio ceo model, pao "kamen sa srca", videvši da je geometrija modela besprekorna. Svi uglovi su isti, razmaci takodje, odnos krila i horizontalca savršen... Tek sad sam, onako, baš zadovoljan...

 

Da sam "udarnički radio" pokazuju i ove slike, napravljene izmedju dva usisavanja...

 

 

Poprilično sam se trudio da svi razmaci budu isti, da sve bude ravno i u liniji. Nisam žurio pa, sam samim tim posvetio dosta vremena ovim stvarima....

Evo par slika za ilustraciju...

 

Eleroni su nešto dublji od flapsova. Eleronima sam dodao trimer, kao "detalj"... Ovo nije po planu ali, dobro izgleda... Naravno trimer je samo "za šminku"...

Flapsovi su iz dva dela, jedan je na centroplanu, a drugi na ušci... Tako je i sa druge strane, što znači da ih ukupno ima četiri komada.

E sad, da bi radili kako treba kupio sam JR-ov Match Box, elektroniku u koju se priključe sva 4 flapsa a, ona, onda, ide u prijemnik u kanal za flapsove...

Match Box vam omogućava da za svaki servo ponaosob namestite, sredinu, krajnje položaje i ako treba, da im okrenete smer kretanja (reverse).

Sve ovo preko Y kablova i jednog kanala na predajniku, nije moguće namestiti (sem mehanički ali, tako precizno nema teorije...).

Match Box ima i mogućnost da se u njega priključi posebna baterija koja napaja samo servoe u njemu... Strašna spravica...

 

 

Evo još malo detalja, donja strana krila, servo je sa eleronom povezan metalnom šipkom od 3 mm i viljuškicama istog prečnika. Kontra matice su obavezan deo ovog sklopa...

 

Krajevi krila će za koji dan "dobiti" zelenu i crvenu led diodu... Auspusi vire baš kao na pravom avionu....

 

Detalji vertikalca, u donjem delu vertikalca dodao sam još jedan šper, pošto je vertikalac na pull-pukk sistem (srednja slika).

I vertikalac ima trimer...

 

Trimeri se nalaze i na oba horizontalca... Poklopci stajnog trapa su kao na originalnom avionu...

 

Klapna koja se otvara. Na pravom Hellcatu sližila je za bolji protok vazduha kroz uljni hladnjak... U mom slučaju doprinosi boljem odvodjenju toplote iz kapotaža...

 

Repni točak malecki, kao na originalu... Auspusi na donjem delu kapotaža, bilo ih je dva sa svake strane... Kuka kad budem sletao na neki nosač na Dunavu...

 

Evo još malo slika iz dvorišta... Slike ne mogu dočarati koliko je model "kabast"...

 

 

Flapsovi u spuštenom položaju... Koliko treba da se obore videću posle prvih letova. Mogu da idu i još niže, ali mislim da za tako velikim uglom neće biti potrebe...

 

 

Kad se skinu uške model i dalje ostaje na točkovima. Ovakav koncept je mnogo "zgodan" za transport...

 

Kao što već rekoh tromilimetarska šipka sa viljuškicama na oba kraja povezuje servo elerona sa samim eleronom. Servoi su na svim površinama Hitec 645 MG...

Servo elerona se nalazi na samom poklopcu...

 

Svi poklopci su iste koncepcije... U krilima su pre plankiranja ugradjene dve drvene letvice. Pola letvice je pod plankom a, na drugu polovinu se šrafi poklopac.

Da bi lepše "legao" uz krilo, ima šrafove i na sredini...

Pošto se poklopac nikad ne može idealno uklopiti sa plankom, ja koristim sledeću "caku". Balza kojom je plankirano krilo je 2,5 mm.

Poklopac pravim iz tri dela, prvi koji je u unutršnjosti krila, je šper od 1,5 mm i na njega lepim balzu od 1,5 mm. Pošto je sad poklopac malko višlji od planka, mogu lepo da ga izšmirglam da bude idealan i u nivou planka... Kad ovo napravim od gore, na balzu, zalepim šper od 0,4 mm, koji je širi o poklopca za 4 mm. Ovim preklopom pokrijem žljeb izmedju poklopca i krila... Tako dobijem idealnu ivicu, a poklopac viri, baš kao i na pravom avionu... Kad se doda boja, nitne i ostali detalji, sve izgleda extra...

 

 

Sa prednje strane, kroz "lažni" motor nazire se Zenoah 62... Nadam se da će ovaj Zenoah, sa svojom elisom 22x10, biti dovoljno snažan, a ako ne bude imam dve opcije.

Prva je petocilindrični radijalni Moki 150, što je manje verovatno a, druga je bokser DL 110... No, da vidim prvo šta kaže Zenoah...

Zahvaljujući velikom kapotažu i velikim usisnicima, mislim da hladjenje neće biti problem...

 

 

Sve u svemu još dan dva ću da se sladim gledajući model na radnom stolu u radionici a, onda prelazin na sledeći "nivo"... Presvlačenje modela u staklenu tkaninu...

Naravno da ću i o tome pisati, samo kad dodje vreme...