Meister Scale Zero - avgust 2012



Pisano 24. avgusta 2012



Kao što vidite dugo nisam ništa pisao o Zero-u. Razlog je jednostavan, radio sam na Meister Scale Thunderboltu i sad pošto je P-47 poleteo i pošto je sve proteklo u najboljem redu, vratio sam se izradi Zeroa.
Doduše, radio sam malo i u medjuvremenu, ali tek sad ću da dam "pun gas" na ovom modelu...

No, pre svega, napravio sam red u radionici...





...a gotove modele sam preneo u susednu prostoriju...



Ne možete da zamislite koliko se svega nepotrebnog nakupi, napunio sam juče pola kante za djubre sa stvarima koje nisu ničemu služile. Ostalo sam lepo složio po ormarićima i to je ubedljivo najbolja varijanta, jer se tako "ne saplićeš" preko stvari i kad hoćeš malo da spremiš radionicu ne moraš da pomeraš i vraćaš sve sa svog mesta.
Modele sam kao što rekoh preneo u drugu prostoriju, pa se time ni oni neće prašiti tokom izrade novih "sparava"...

Što se tiče Zero-a napravljeni su nepokretni delovi repnih površina. ..





Krajeve horizontalca sam odradio od pune balze, a u sredinu sam ubacio tanak šper, deo od šablona poklopaca trapova od P-47...


















Horizontalac i vertikalac savršeno naležu na trup...









































Zadnji deo trupa, zbog komplikovanosti oblika, kupljen je kao gotov deo...





Mana mu je što je poprilično težak, a baš je na samom kraju. Ovde će morati da "radi" Proxon i da sa unutrašmje strane malo stanjim plastiku, ne bil joj skinuo težinu.
Zero je poznat kao "kratak" model i svagi gram pozadi je bitan, kad dodje vreme za odredjivanje težišta...

Druga polovina krila je skoro u istoj fazi kao i prva...






Još samo da se ošmirglaju viškovi i zalepi napadna ivica, pa su obe polovine iste...





Polako pravim spisak delova za Zero. Neke moram nabaviti pod hitno, da bih mogao nastaviti sa radovima, a za druge nije baš tolika žurba...





























Nisam siguran za kolor šemu, ali sam siguran da neće biti zeleni...

Beli su svi slični...


Našao sam i srebrni sa američkim oznakama. Ovaj moj neće biti takav sigurno, ali hoću da kažem, ima i neobičnih Zero-a...

Nandžarasti...



Beli, zaplenjen na Novom Zelandu pa prefarban u belo. Još se provide japanske oznake...



Srebrni...






Pazi koliki je kraj krila...








Pisano 27. avgusta 2012



Iako su temperature u zadnjih par dana bile nesnosno visoke nije se znalo za predah, šta više... Najviše sam radio na krilu od Zeroa, ali "čačkao" sam i oko kapotaža. Krenimo redom...
Krilo od Zeroa je skroz isplankirano sa gornje strane...



Ali da bi se stiglo dotle morao sam da odradim "gomilu" stvari. Prva je bila da ugradim štiftove kojim će se krilo, od napred, pričvršćivati za trup.
Kao i Meisterov P-47 i Zero ima isti sistem sa šperovima, koji su jednim delom ulepljeni za rebro br. 1, a drugim delom prolazi kroz napadnu ivicu...





Da bi sve bilo poravnato "u brucu" dodao sam jedan mali drveni štift. Zbog njega sam prvo dodao dva ojačanja od špera, a potom sam stegao oba štifta, čime sam dobio da stoje idealno paralelno...


Kroz šperove, onako u sklopu, izbušen je otvor od 8 mm i ubačen je drveni štift...





I na zadnjem delu profila krila nalazi se jedan drveni štift. Ovi štiftovi služe samo za vodjenje prilikom sastavljanja dve polovine krila.
Sada, kad se dve polovine krila sastave, stoje idealno jedna u odnosu na drugu...




Sa donje strane krila ulepljene su pločice od čamovine u koje će se fiksirati poklopci i ujedno nosači servoa.
Ovo su sve već proverene varijante korištene na svim modelima koje sam do sada pravio...







Pola pločice ide pod plank, a u drugu polovinu se zavrće pločica sa servoom...
Ovo su neophodne operacije da bih mogao da počnem sa plankiranjem donje strane krila. Dok ne izplankiram donju stranu, tj. bar sam kraj krila, neću moći da radim na polukružnim završetcima krila...

Počeo sam da sredjujem i kapotaž...


Prvo sam napravio otvore sa prednje strane...



Potom sam izšmirglao ceo kapotaž. Za razliku od onog za P-47, ovaj je pravljen iz 3 dela i spojevi baš nisu najidealniji. No, nije ništa što se ne može popraviti...
Na samom kapotažu odliveni su neki detalji, tako da su postojale linije po kojima treba da se naprave otvori za mitraljeze...


Kad sam krenuo da ih pravim ustanovio sam da ne stoje idealno jedan spram druog, pa sam morao to malo da doteram... Ništa strašno....





Više sam se "napatio" sa pločom od špera koja treba da dodje u sam kapotaž. Ploča je otprilike pola santimetra bila veća sa svih strana...


Da bih je doterao isekao sam na kateru šablon od tapete i zalepio ga na ploču. Nažalost ovo sam zaboravio da slikam... :sljus
No, najvažnije je da je poslužio svrsi i da sad ploča "upada" tamo gde treba...




Već je obeleženo gde treba da se seče kapotaž, radi pravljenja novih, više otvorenih, klapni za hladjenje...



Kad odsečem postojeće klapne, na ivicu reza ulepiće se ploča od špera. Naravno, u medjuvremenu, ploča će biti "transformisana" u prsten preko kojeg ća se stezati kapotaž za trup. Ovo je sve isto kao i na Meisterovom P-47, a pokazalo se dobro. Na taj prsten će ujedno biti pričvršćene i nove klapne napravljene od tankog aluminijumskog lima...

I za sam kraj ovog pisanja, "bacio" sam na kantar krila sa bajonetom...







Težina za sada 2650 gr...