Meister Scale Zero - maj 2012

Pisano 13. maja 2012

Prvo da se jos jednom i ovom prilikom zahvalim Mirčetu sto mi je doneo Zero-a! Ne znam pomocu kojih trikova je samo uspeo da ga spakuje i donese i jos Focke Wulf-a i jos brdo stvari u putnim torbama...svaka cast!

 
Kada smo naručivali model videli smo da Zero ima u dve dimenzije 108" i 118" i mislili smo da se posebno naručuju, ali kad je Mirče razvukao plan video je da mogu da pravim obe veličine, razlika je samo u rasponu krila, trup je isti, u stvari na planu su nacrtana tri modela dva od 108" A6M3-22, A6M3-32  (razlika je samo u radijusu na krajevima krila) i jedan od 118" A6M5-52. Ja cu najverovatnije praviti krila od 118" = 2.99 m. Zero je inače najveći Meister-ov model :big smile


Specifikacija:

Wingspan: 108" & 118"
Wing Area: Over 2,000 Sq. In.
CG Location 8" from LE
2-Piece Wing for Easy Transportation/Storage
35-38 oz./sq. ft. Wing Loading
Weight: Approximately 35-45 Lbs.
Powerplant: 3.8 - 6.0 Cu. In. Engine













Model je stvarno ogroman


Brdo planova...




















Potrebno je u skorije vreme još uzeti Sierine trapove i servoe, a za motor ima vremena.

Meister preporucuje 80ccm, ali možda bi ipak trebao uzeti malo jaci od 100cc... To ćemo još da vidimo.

Brzina sklapanja ovog modela će da zavisi od mog privatnog posla, tako da ću ga raditi polako i maksimalno ću se posvetiti svakom detalju.














Pisano 15. maja 2012

Danas sam napravio letvice za rešetku i postolje. Uputstvo kaže da se počne sa rešetkom trupa. Rešetka se pravi od balze 10x10, ali ja sam  napravio "sendvic" od čamovih letvica i balze. Isekao sam na cirkularu čamove lajsnice na približnu meru i onda sam ih pustao kroz diht da bi dobio odgovarajuću debljinu od 4mm, spolja sam ubacio lajsnice od balze 2mm i 4mm, mogao sam da stavim 3mm balzu ali nije mi ostala ni jedna te debljine, sutra idem u nabavku.   





Isekao sam i ploče od iverice za postolje i zalepio ih. Ovo postolje mora da bude tačno, sve mora da bude iste visine sa iscrtanim linijama na sredini i prčvršćuje se na sto na kom će se sklapati trup...




 
Sad mogu da radim "rešetku"...








Pisano 18. maja 2012


Zalepljena su rebra trupa. Doduše, prvo sam morao da ih spojim pošto su napravljena iz dva dela, onda sam ih probao da ih postavim bez lepljenja, malo doterao zljebove i onda sam ih zalepio. Sve je selo jako lepo.


















Slike ne mogu da dočaraju veličinu, ja kad sam video P47 kod tebe, izgledao je mnogo veći nego što sam zamišljao. Trup kod Zero-a je 91" to je 2,3 m. 

Pisano 22. maja 2012


Posle male pauze nastavak radova... Zalepljene su dve lajsnice na koje ce da dodje horizontalac, tako da nema puno brige da li će ugao biti dobar...



Idemo dalje, nosači za rešetku moraju biti strogo u ravni da bi se srednja linija poklopila sa iscrtanim linijama na sredini na rebrima. To sam proverio sa koncem, sve je bilo kako treba bez pomernja.





Zatim sam otprilike svako drugo rebro pričvrstio za nosač stolarskim štipaljkama i proverio prav ugao.



Na petom rebru sam morao da pomerim dva mesta gde dolaze lajsne, pošto su malo pobegle. Čovek koji je pisao uputstvo je
napomenuo da se to uradi na jednom forumu, inace nema sanse da se stave lajsne a da ne puknu.






Pisano 31. maja 2012


Balza je konacno stigla i plankiranje trupa je počelo.

Najvažnije je postaviti prvi plank kako treba, jer sve dalje zavisi od toga...uglavnom sve je objašnjeno na planovima i treba ih dobro gledati i ako nešto nije objašnjeno na jednom planu, na nekom drugom je rešenje, tako da sve planove treba gledati istovremeno.
Pošto su plankovi dosta široki dobro sam ih nakvasio sa toplom vodom da bih mogao da ih savijem. Za prednji kraj sam birao malo težu balzu, a na rep sam stavljao lakšu, tako ću raditi do kraja plankiranja, da ne bih morao na kraju da dodajem puno bespotrebne težine za balansiranje.
Za lepljenje sam koristio beli Henkelov expres lepak. 
















Završeno je plankiranje gornjeg dela trupa, donji deo ostaje otvoren dok ne dodju servoi i ostali delovi da se ugrade.
Sad je na redu horizontalac...







Comments