Meister Scale Zero - novembar 2013

Pisanje novembarskog teksta o Zero-u počinjem sa podsećanjem na dato obećanje da neće proći tri meseca do sledećeg teksta o ovom projektu. Pošto je zadnji put pisano 12. septembra, eto trebalo je bez malo dva puna meseca za nastavak, ali sad vam obećavam da će te o ovom modelu čitati često i to sve dok se ne završi.

No, pre nego se "zaukam" sa pisanjim o ovoj "japanskoj mašini", da se malo osvrnem na dešavanja u predhodnom periodu.

Kao što ste već pročitali, Meisterov P 47 je prodat i isporučen novom vlasniku...

Panther je završen, ofarban, tapovi i izduvna cev su ugradjeni... Dati su oglasi na par strana, tako da se nadam da će i ovaj model u nekom narednom periodu da "otputuje" iz Kombinata...

Kad već spomenuh Modelarski Kombinat, tu će verovatno biti ubedljivo najveće i najinteresanije promene, no o svemu tome ćete čitati u novom, posebnom topiku, za koji se nadam da će početi za koji dan...
Ne bih da "trčim pred rudu", tako da ću se strpeti još koji dan dok ne bude sve zvanično...
Verujte mi, biće to interesantno štivo...

Što se tiče Galeba, on dolazi na red posle Zero-a, a plan je da za proleće bude gotov...


Znači, čeka nas uzbudljiva zima u Modelarskom Kombinatu...


E, a sada Zero...

Kao što napisah jednom ranije na starnama ovog sajta, bilo mi je potrebno da malo pročitam predhodne tekstove, ne bi li se podsetio šta se radilo na ovom modelu.

Ako se uopšte još sećate, krila su gotova, postavljeni su svi detalji, nitne i sve je spremno za farbanje.

Na red došao trup, tj postavljanje panel linija i nanošenje špric gita. I to bi tako i bilo, da nisam odlučio da ipak pre ovih operacija završim radove na kokpitu, kako to ne bih morao da radim posle na ofarbanom i gotovom modelu. U fazi u kojoj je Zero sada, ako se nešto slučajno i oguli, nedaj Bože ošteti, mnogo je lakše popraviti nastalu štetu, nego kad je već sve ofarbano i gotovo .

Zato sam pre neki dan iz ormana povadio delove od kokpita i počeo radove na njima.

Kokpit je kupljen kad i sve ostalo za ovaj model. Delovi su vakumirani od ABS plastike i kao i uvek, pomalo su grubi i neprecizni. Mogu se koristiti za kokpit, a ko jako želi da pravi "scale cockpit" verovatno će iskoristiti ove delove za osnovu po kojoj će praviti svoje panele za kabinu.























Uz plastične delove date su i nalepnice za instrumente kao i dva dosta dobra crteža same kabine...
















Pre same ugradnje potrebno je odraditi par stvari. Prva je da na "ledja" plastičnih panela ulepite plankove balze. Ovi plankovi daju čvrstoću panelima i olakšavaju da se delovi kokpita lakše fiksiraju pri finalnoj montaži.




Pre te finalne montaže potrebno je da se napravi dno, da ne kažem patos. Pošto sam težio da na ovom modelu, zbog težišta, postavim sve što više napred, servoi horizontalca i vertikalnog stabilizatora su jednim delom "ušli" u kabinu, napravivši "zub" u njenom prednjem delu. Stoga sam iza toga zalepio tri vertikalne balze i preko svega novi patos...

 








Bočno na novom podu je ulepljena jedna balza od 10 mm visine, koja će biti donji graničnik strane kokpita...



Napravljena je i stolica, a pilot na njoj taman sedi kako treba...




Sad se vi pitate kako saveznički pilot, a ne neki japanac. Razlog je jednostavan, kolor šema će biti od prvog Zeroa kojeg su Novozelandjani konfiskovali i koristili za testiranja.

 

U sklopu radova pre panel linija na Zero-u, produžen je i vertikalac za 3 mm. Ne znam šta sam radio, ali je vertikalni stabilizator sa donje strane u odnosu na trup imao mnogo veliki žljeb, tako da sam morao da ga produžim balzom od 3 mm. Spoj je špricgitovan a potom dva puta gitovan sa akrilnim gitom...










Sutra nastavak radova na kokpitu, a za koji dan se nadam da će trup preći u radionicu gde su kater i kompjuter i da će se početi sa razmeravanjem i postavljanjem panel linija...

Do tada, pozdrav...


Pisano 08. novembra 2013


Evo nastavka, da bi kabina bila kompletna morao sam da napravim deo koji se nalazi iza ledja pilota. Naravno i tu plastiku sam dobio sa ostalim delovim kokpita.










Plastični deo sam iskrojio i postavio sam ga u kabinu, ali znao sam da ga neću koristiti, već da će mi poslužiti kao model...



Pošto sam sve ukrojio postavio sam pilota da vidim kako izgleda u modelu...
Veličina je baš kako treba. Pilotska stolica dodje malo napred u odnosu gde je na slikama, tako da će mu se i noge malo saviti u kolenima i taman doći na pedale, koje su na onim ispupčenim delovima patosa gde su mu sada pete...


I visina dela kabine iza glave je baš kako treba...




Kad već spomenuh taj deo, napravio sam i njega i to je zadnji deo koji sam odradio pre premeštanja modela u drugi deo Kombinata, na postavljanje panel linija...


Kao što "slidža" pokazuje, napravio sam od balze donji deo ovog "naslona za glavu" i zalepio sam ga za zadnji deo kabine. Da se ne bi sve to ulepilo za trup, ispod balze sam postavio najlon... Time sam dobio osnovu za "gradnju"...
Bočne strane, koje su bile od tankog špera, zamenio sam sa delovima od balze. Smer godova je bitan, jer su ove stranice zakrivljene...


Potom je sve polepljeno belim lepkom...


Kad se lepak osušio, ceo sklop je skinut sa modela...



Skalperom sam odsekao višak delova, i nanet je prvi sloj akrilnog gita...

Pisano 14. novembra 2013

Nastavak radova... Iskreno, nema beš mnogo toga da se piše, ali ajde da imamo neki kontinuitet u izradi ovog modela...

Na Zero su postavljene panel linije. Razmišljao sam šta da radim, da li da linije napravim kao što sam radio pre par nedelja na Pantheru ili da ih pravim "starom tehnologijom", gde sam linije posle lepljenja na trup špricgitovao sa par slojeva špric gita.

Obe metode imaju i prednosti i mane.
Na kraju sam se ipak opredelio novijoj varijanti...

Iskreno, sad sam se već veoma, veoma, smorio oko izrada svih ovih modela, tako da gledam kako da sebi što manje "zakomplikujem život" i da ovaj model što pre privedem kraju.
Veliki razlog u donošenju ovakve odluke ima i činjenica da kako god da napravim model on generalno "ništa ne dobija na vrednosti", a posle priličnog razočaranja sa prodajom Meisterovog Thunderbolta, gde na moje veliko razočaranje, onakav rad uopšte nije doprineo boljoj ceni ili lakšoj prodaji, stavio sam "prst na čelo" i razmislio zašto da se toliko trudim, radim, smaram, pravim sebi troška i nepotrebnog posla, kad na kraju od svega toga nemam ništa.
Stoga sam polepio linije i pored njih krenuo da postavljam nitne. Trup je idealno ravan i spreman je za ovu fazu rada.
Dobra strana ove odluke je da sem što imam mnogo manje posla i troška, neću nabacivati nepotrebnu težinu na model. Zero je i ovako "kratak" od napred, tako da će se težina 5, 6, 7 špric gita, koliko bi bilo sigurno potrebno da se panel linije lepo odrade, izbeći metodom koju sam odabrao.
Kada se model ofarba razlika u panel linijama će biti skoro neprimetna...

Znači linije su polepljene. Zero je bio prilično jednostavan avion i nije ima mnogo panela, tako da nije bilo mnogo posla ni oko lepljenja "trakica"...





Za vertikalne linije koristio se kao i uvek do sada - konac...


Nitne sam počeo prvo da postavljam sa leve strane trupa...







Radovi su tek započeti...

Pisano 27. novembra 2013

Nitne polako dolaze na svoje mesto. Na trupu, sem prednjeg dela, skoro su sve polepljene...


































































Započeti su radovi i narepnim površinama. Horizontalac od dole...









Nadam se da ću u narednih par dana završiti sa lepljenjem nitni i polako preći na finiširanje delova moji još nisu 100% gotovi. Potom farbanje...

Nastaviće se...