Meister Scale Zero - septembar 2013



Pisano 12. septembra 2013


U zadnjih par nedelja, "kurs" u mom malom Modelarskom Kombinatu dobio je novi smer.
Tokom poslednjih par godina, rasplinuo sam se na mnogo projekata, non stop "arbajt" i hobi koji treba da predstavlja zadovoljstvo, postao je kao "radna obaveza".
Neki projekti sporo napreduju, ništa se ne završava, ima modela na kojima ne radim mesecima, recimo ovaj Zero, pa kad hoću da nastavim, ne znam ni gde sam stao.
Srećom pišem ove tekstove na sajtu, pa mogu da se podsetim...


Sve u svemu, kako rekoh, okrenut je drugi list, broj modela i projekata se "smanjio", ponovo sam sve sveo na razumnu meru - dva warbird-a i jedan jet model...


Warbird koji je trenutno nezamenljiv je Hellcat. Sa njim sam prezadovoljan po pitanju svega, od manipulacije, preko letnih karakteristika, izgleda, detalja...
Zenoah GT 80 radi perfektno, ima lep zvuk, Hellcat-a lako "nosi"...


Pisao sam već o ovome, ali da ponovim onima koji ne čitaju redovno ove strane, koncepcija velikih modela kao što je Hellcat, centroplan sa točkovima i dve uške koje se skidaju, je najbolja za lako i jednostavno "baratanje" u "hangaru" i na terenu...


Zero, naravno, nije model tog tipa, ogroman je i težak i unapred znam da će "baratanje" sa njim ličiti na ono što sam već prošao sa Meisterovim P 47...
Doduše, postoji razlika izmedju ova dva modela, Thunderbolt je imao krilo iz jednog dela, a Zero ima iz dva, pa će bar deo priče oko nošenja, malo lakši...
Al' se tešim...


U sklopu aktivnosti oko prodaje modela ozbiljno sam razmišljao da se rešim i ovog Zeroa. Čak sam i "ošacovao" model koji bi ga mogao zameniti, no kad sam stavio sve na papir, nisam siguran da bih Zero-a u ovoj fazi izrade mogao prodati po ceni za koju bih mogao kupiti samo delove od novog projekta.
Drugo, volim velike modele i ono najvažnije, voleo bih da imam neki sa radijalnim Mokijem...

Tako je Zero "preživeo" u Kombinatu i ostaće u njemu do daljnjeg...


Za Zero imam sve delove, ali baš sve, tu su kokpit, Sierine trapove, pilot će iz Thunderbolta dobiti "prekomandu" za palicu ovog modela...


Što se tiče "poslastice" - motora, konačno će u Kombinat stići Moki.
OK, nije još kupljen, ali svi preduslovi su tu, imamo odgovarajući model, želju da se lepo "ponovimo" i ono najvažnije obezbedjena su finansijska sredstva...

Malo sam "studirao" koji bi najbolje "legao" u Zero, pričao sa nekim modelarima koji su imali ovaj model sa ovim motorom i na kraju se "iskristalisalo" da bi onaj od 180 ccm bio pravi.
Ovaj petocilindrični motor ima dovoljno snage za Zero, leteli su ga i sa 150, ali se taj Moki više ne proizvodi, tako da je trenutno najmanji iz "Moki palete" zapremine od 180 ccm.
On "ladno" staje pod kapotaž, dok veći Moki motori 215 ili 250 ne mogu da se "uglave"...

Pričao sam sa Alijem iz Engleske, koji mi je rekao da je on imao najmanje 10 Moki-ja i da su svi radili perfektno. Traže malo više pažnje od običnih benzinskih motora, pre letenja se moraju nauljiti klackalice ventila i na odredjen broj sati se moraju štelovati ventili, ali zato sa druge stane, zvuk je neponovljiv, ubedljivo najbliži zvuku pravog motora...
Ali-jev hobby shop prodaje Moki-je, no cene u Engleskoj su dosta veće nego na drugim mestim i mislim da će moj stići direktno i Airworld-a. Već sam ih zvao da se raspitam...
Našao sam i dobro "šemu" kako da ga najelegantnije i najlakše kupim, tako da postoje realni izgledi da do kraja godine nova mašina stigne u Kombinat...


Pošto sam se rešio projekta oko Lightninga, Meistrov P 47 će verovatno "krpiti" onaj koji ga kupi, a Panther tek što nije gotov, ubrzo se stvari koje su se pomalo "otrgle kontroli" vraćaju u normalu, tj. vraćam se izradi Galeba i Zero-a.

Zero sam pre neki dan, posle dugo vremena sastavio, ono, stavio mu kapotaž i kabinu... Uf, kakva sprava...

Kad se ofarba, "picne" kokpit, stavi pilot, "okači" Moki, biće to "ultimate warbird machine"...
Mislim da posle toga stvarno ne znam šta bih radio kako bi "warbird letvicu digao još višlje"...

OK...

Ovo sam napisao da sa vama podelim "vizije" oko ovog projekta.
U narednih par nedelja snage usmeravam na Panthera, da ga konačno završim, pa da probam da ga prodam...


I na kraju, obećavam, neće proći 3 meseca do sledećeg pisanja o Zero-u...


Uzdravlje...