P 38 oktobar 2011


Pisano 03. oktobra 2011

Dok je moj Majus pekao paprike, neki su modelarili...




Sa Lightning-om se nije mnogo napredovalo, jer, kao što znate, imali smo uzbudjenja prvih letova sa Hellcat-om, pa je P 38 bio malo "u zapećku".
No, nije da se baš ništa nije radilo...













Nameštena je i zalepljena plastika koja daje oblik prednjem delu trupa.
Mozgao sam kako da je fiksiram, a da se ne pomeri prilikom lepljenja. Najzgodnije je bilo da napravim kockice od tvrde balze u koje će se plastični deo ušrafiti. Naravno, kockice sam morao malo upustiti, za debljinu plastike, kako bi se ivice poravnale.




Kad je to bilo namešteno (trebalo je dosta "upasivanja" da sve bude zadovoljavajuće), sa epoxijem sam prilepio plastiku uz kockice i stegao je sa malim šrefićima...

Kad se lepak osušio, povadio sam šrafiće i spoj pregitovao akrilnim gitom.




Sastav prednjeg dela koji se skida i centroplana je prilično dobar...


Sledeće je bilo da napravim vodjice za mitraljeze i top.
Pravi P 38 je imao 4 mitraljeza i top u sredini na samom prednjem delu trupa.


Ziroli je "lukavo" smislio kako da se ovo relativno lako odradi. Kroz prva dva rebra predvideo je otvore od 10 mm kroz koje, kad uguraš cev, sa zasečenim vrhom, može tačno da se vidi gde i kako treba napraviti otvor na prednjem delu trupa.


E sad, potrebno je vremena da se sve lepo "upicani", treba "sto puta" cev staviti, izvaditi, doterati malo šmirgl papirom, pa ponovo isto, ali na kraju, rezultat su savršeni otvori...



Na centroplanu je došla faza (to baš ne volim da radim, ali šta ću) da se lepe letvice za formiranje kabine.
Letvice se postavljaju jedna po jedna i prvo moraju da se upasuju, potom kvase vrelom vodom i na kraju se lepe belim lepkom...
Dva tri mala planka je norma za dan, pošto svaki mora da se suši.




Dok se lepak i plankovi suše, spremio sam plan, "rebarca" i ostale "drangulije", za desnu ušku...






















Kao i obično, prvo sam napravio ramenjače...


Pošto je uška dosta uzana na kraju, letvice nisam  ojačavao skroz do kraja, nego samo do pola uške.


Rebra koja nose bajonet i kutije od flapsova, moraju da se ojačaju i sad mi bilo zgodnije da to odradim...




I na ovom modelu, kao i na svim Zirolijevim planovima, uške su vitoperene na krajevima. To se postiže, kao što znate, dodavanjem letvice na zadnjem delu uške, na koju se postavljaju rebra. Pošto su rebra prema krajevima sve manja i manja, samim tim su sve više podignuta i izlazne ivice uški idu prema gore, povećavajući stabilnost modela na malim brzinama.


Na zid od radionice sam zalepio plan od trupa, malko da ga "gledim"... Lightning je baš velik...


Pisano 09. oktobra 2011

Nastavljeno je sa radovima na uškama. Jednu sam napravio do pola i tu sam stao jer da bih nastavio posao treba mi aluminijumski bajonet.  Bajonet je kupljen, stigao je na Floridu, kod Tijana u firmu, ali pošto su tamo stigli i neki od naručenih delova za Stuku, čekam da se sve kompletira, pa da mi sve pošalje o jednom trošku.

Evo par slika kako se radilo i dokle se stiglo...

Pošto je napravljena donja ramenjača i fiksirana na plan, morao sam na svkom rebru da povećam prostor za ramenjaču. Kao što znate, po planu je ramenjača 12x6, a ja je pravim od dve letvice 15x5 i 15x4 mm, koje medjusobno zalepim, tako da dobijem ramenjaču dimenzije 15x9 mm.  Ovakve ramenjače sam koristio na svim Zirolijevim modelima koji su pravljeni u Kombinatu...
Uška na Ligtningu je relativno mala i duplu ramenjaču sam pravio samo do pola, a od pola je ostala deblja letvica 15x5 mm.



Mesto gde se ramenjače smanjuju iskoristio sam da rebra povežem sa dve letvice koje će kasnije nositi poklopac od servoa za eleron.

Pre plankiranja sam proverio da li su sva rebra poravnata na izlaznoj ivici. Od drugog do četvrtog rebra predvidjen je prostor za kutiju flapsa, tako da izlazne ivize tih rebara ne naležu na plan.
Stoga sam morao da primenim "zidarske" metode i sa koncem poravnam sva rebra...


















Kad sam bio zadovoljan kako "rebarca" stoje, počeo sam sa plankiranjem postavivši prvi plank na pola ramenjače i prama nazad i potom sve do izlazne ivice...

Na kraju uška je izgledala ovako:

Sa gornje strane uška je skroz izplankirana...

...napravljen je i radijus na kraju...




...kutija za flaps...

...eleron, opet do negde...



















Postavljene su i ulepljene sve letvice u koje će se ušrafljivati poklopci servoa i šarke od flapsova...



Dobar deo od ovog posla odradjen je i na drugoš uški, a onda pauza dok ne stigne bajonet...