Meiste P 47 - septembar 2013

Pisano 11. septembra 2013


Čitam malopre tekst o ovom modelu, od samo pre par nedelja i razmišljam kako se sve brzo menja...
Skoro da ne smem više ni da pišem o planovima, jer kad vidim šta sam pisao, sve se "dibidus" izmenilo od tada. Stoga, bolje da rezimiram šta je bilo sa Thunderboltom u medjuvremenu...

Ono što nisam "omanuo" u predhodnom pisanju o P 47 je činjenica da mu prodaja svakako "ne gine".
Model sam "raskupusao", povadio sam sve sa i iz njega i razmišljao sam kako da ga se najlakše i najbrže "rešim".

Nazvao sam par modelara ovde u Srbiji, ponudio im ovako "ranjenu mašinu", po stvarno "smehotresnoj "ceni, pa još na rate, ali... Il' im je velik, ili nije to za njega ili ima projekata za tri sezone, nema di da ga drži, nema kako da ga nosi, onaj nema love...

Kako se samo sete... Sve u svemu, ništa...


Nisam se puno "jedio" iz prostog razloga što za cenu koji tražim, P 47 mora da se proda, prosto nema teorije da se to ne dogodi...


Razmišljanja su išla u pravcu da ga, kad mi "nadodje", čak i zakrpim, pa da ga onda takvog prodam.
Reparacija uopšte nije komplikovana, a mogu onda više da tražim za model, ali iskreno, to mi se nekako ne radi.
Ipak, vrlo je moguće, da ako model do zime ostane u Kombinatu, na proleće osvane "kao nov"... 


I dok sam ja tako "mozgao", javi mi se onaj Englez, sa kojim sam onomad trgovao. Pitao me za neke Robartove proizvode, jer je on, pošto nismo napravili "deal", kupio Meisterov kit i sam počeo da pravi Thunderbolta.

Iskoristio sam priliku da mu se "pohvalim" šta se desilo i da mu opet ponudim P 47, naravno sada po nekoj skroz drugačijoj ceni. Ponovo su "pali teški pregovori", e-mail linije su se "usijale", predlozi su se samo nizali i na kraju smo ipak nešto i uradili.
Uspeo sam da mu, za mene, po mnogo dobrim uslovima, prodam skoro svu opremu iz modela. Tako su u Englesku "otputovali" trapovi, točkovi, skala izduv, deo pneumatskog sistema, nešto onih mojih proizvoda...

Imamo čak načelni dogovor i za model, ali bez obaveza, tako da ako "natrči" neki kupac, ode Thunderbolt drugom...


Sem delova, prodao sam i motor... On je ostao u Srbiji i pokretaće opet jedan Meister Scale avion... O tom, potom...


Na kraju, ostao mi je samo model. Danas sam ponovo stavio oglas na Nemački Forum, do sada ga je pogledalo skoro 300 modelara, a jedan se i javio. Slike su poslate, detaljna objašnjenja takodje, pa sad, videćemo šta će biti...

Inače, gledam Thunderbolta, stoji tamo dole u "modelarskom salonu", al' je modelčina...
Brate, baš sam ga napravio...
Dodje mi da ga ostavim, samo da uživam u njemu gledajući ga...


No, izvadi li neko 550 "evrića" nekako ću se utešiti... Za "naše" modelare, može i na "ratice"...


Uzdravlje...



Pisano 28. septembra 2013


Kao i turske, španske, meksičke i ova naša "serija" ima "milion" nastavaka... Epizode su se dešavale i u zadnje dve nedelje ili od zadnjeg pisanja.

Naime, od poslednjeg pisanja priča oko Thunderbolta se samo "vrtela" oko prodaje. Kako god okreneš uvek problemi, ili kad nema ili kad ima kupaca... Ccccc....

Dok nije bilo zainteresovanih, eto muke, a onda se javla trojica zainteresovanih. Dva Nemca i jedan naš modelar...

Prvi, Nemac, mnogo je zainteresovan, no stanuje na obali Severnog mora, dakle, ne može biti dalje u Nemačkoj...

Modelar, naše gore list, je bio za mene možda najbolja opcija, jer nisam imao problem sa slanjem modela, ali kad su počele "želje" video sam da ću se naraditi, oko modela, a neznatno više uzeti para nego da ga prodam u Nemačku.
Najgore mi je što je čovek hteo plaćanje i na mnogo rata, pa kad sve saberem i oduzmem i nije mi neka kombinacija...

Drugi Nemac stanuje bliže, negde oko Kelna, ali posle "gomile mailova", poslatih slika i merenja modela, ispalo je da P 47 "nemere" da stane u njegov kombi, pošto je krilo iz jednog dela, pa je mnogo dugačko, a kombi mali...


I kao što to obično biva, Svevišnji je pogledao na mene i pomogao oko trgovine...
Kako?  Pazi sada...

Odem ja da se šišam pre neki dan. Moj berber Zoki, mlad momak, ali mnogo dobro radi, šiša me godinama, no baš zato što je vredan, a zna, uvek ima gužvu u salonu. Šta više, sve se zakazuje i ako dodješ "iz nevezanog" vidi, nema teorije da te ošiša...

No, provalio ja sistem, pa dodjem pre otvaranja, budem prvi i dok ne počnu da dolaze "pacijenti" Zoki mi "ubije žbun" i ja palim dalje...
Ali, to su skontali i drugi, pa sad i pre radnog vremena frka...


I tako pre neki dan, odem ja još oko jedan i petnaest, Zoki radi od dva, i čekam ga da stigne. Došao majstor, ja prvi na redu, sedim, ovaj me šiša i skoro sam već bio gotov, kad "uleće" jedan i kuka još sa vrata:
- "Daj Zoki brate ošišaj me treba da idem u pola tri za Nemačku, vidi kakav sam, sav zarastao..." ovo - ono...

Kaže Zoća, nema teorije, pokazuje na mene da sam i ja preko reda, da dolaze ovi što su zakazali, ali "čupavi" cvili, samo da se ošiša...
Rekoh, daj mene si već ošišao, ajde mi malo to prosuši i primi čoveka, što si takav...

Tako je to i bilo, sede člupavac, ja platio, seo na bajs i skoro krenuo, kad mi se "upali lampica", ček ovaj spominje da ide u SR Njemačku, ajde da pitam kojim poslom.
Vratih se nazad i priupitah čoveka: "Je li derane, to što ti putuješ, jer to nešto poslovno, turistički, kako?"
Kaže mladić: - "Ja brate svake srede vozim kombi i putnike, a ponekad vučem i prikolicu..."...
Joj, dje me nadje, pa ti si čovek za moj Kombinat, pomslih ja u sebi i ispričam mu celu priču oko aviona, veličine, razdaljine, severnog mora...

Kaže čovek da ne ide tako daleko, ali mi dade spisak mesta u koje ide, pa ako nešto odgovara, nema frke može mi odneti model...


I tako ja našo "kombinaciju" za prevoz, javio se Nemcu mailom, sve mu objasnio, rekao cenu i uveče  stiže odgovor, ako skinem 50 evrića, on je kupio model...
Nema frke, skinuo 50 evra, dao mu kako da mi uplati lovu i sav sretan, računam ode i Thunderbolt.

U medjuvremenu su delovi poslati pre desetak dana u Englesku, stigli i sad otišao i model, milina...

No, sreća mi je kratko trajala, sutra dan evo opet mail iz Njemačke, kaže moj kupac, da on meni sad plati 200 evrića a resto da da šoferu kad dobije model.
Sročih mu ja e-mail, na mom "tečnom" engleskom, da to neće da može, da ako hoće mogu da mu pošaljem još slika da vidi oštećenja, da ja šofera baš ne znam najbolje, pa ne bi da se upuštam u avanturu ako usput "nestnu" evrići, ili da kad stigne model ispadne da on hoće manje da ga plati, sve u svemu, prvo lova pa ondak slanje...
U istom mailu napisah mu i sve generalije, čak sam mu dao i broj mobilnog, da ga nekako uverim da sam ozbiljan da nema šta da brine...

Sutra dan, sedim na balkonu, zvoni mobilni - zove švaba...
Reč po reč sve se mi lepo dogovorimo, tj. ponovimo ono što sam mu već napisao u mailu i kasnije tog dana stiže kapara...

Pošto ne znam kada će se vući prikolica, jer to sad zavisi od prevoza, ne ide prikolica svaki put, nisam tražio ni da mi se sve plati, nego kad budemo znali da model ide, onda moj kupac lepo pusti resto love...


Eto, male priče oko prodaje. Za sada je Thunderbolt tu, oglas je skinut, model je praktično prodat, još samo da sačekamo pogodan trenutak da ga prebacimo za Nemačku.
Interesantno je reći, da će kupac morati da predje 300 kilometara u mesto gde kombi ide, jer je to najbliža tačka da mu se preda model...

Eto, još malo zanimljivosti oko P 47...

Pozdrav...