Meister P 47 - maj 2012

Pisano 17. maja 2012

Pošto se postvljaju nitne od malih kružića, prvo moram celu površinu krila i trupa da prešmirglam. Morao sam samo da pazim da ne stanjim ivice oko panel linija...
Počeo sam sa krilima...










Ruke su mi "otpale" od šmirglanja, ali na kraju dana površina je bila glatka, kao ni na jednom modelu koji sam do sada pravio...




Potom je na red došao "glanc" sa vodenom šmirglom gradacije 800...




...i na red su došle nitne. Kružići su prečnika od 2 mm!!!



Površina na koju se postavljaju nitne je prvo obrisama sa alkoholom, a potom su nakon merenja rastojanja, nacrtane linije na koje će se lepiti nitne...





Za lepljenje nitni koristi se transfer folija.
Postavljanje nitni na ovaj način traži mnogo rada i pogotovo strpljenja. Za razliku od "nitovanja" sa lemilicom, u ovom slučaju nema nikakve opasnosti da se nešto može "zeznuti", jer se svaka greška da ispraviti. Kod utiskivanja nitni lemilicom svaka se greška vidi i skoro je nepopravljiva...












Prvi rezultati izgledaju ovako...





Radio sam i na krilu...




Malo detalja...









Veoma sam zadovoljan kako krilo izgleda, gledajući dokumentaciju po kojoj sam radio, apsolutno sam ispoštovao oblik panela i broj redova sa nitnama. Čak je i broj šrafova na nekim panelima isti kao što je bio na pravom
P-47!!!
Krilo je toliko veliko da imam problem kako da ga slikam, kad se udaljim ne vide se detalji, a kad se približim ne mogu da uhvatim celo krilo.
No, evo par slika, pa sad kako god...











Stigao je i motor, MVVS 80...










Kod Stiva u Orlandu sam kupio dva propelera. Falcon je novi brend na tržištu, ali uporedjujući ga u radnji sa Xoar-om, dimenzije i oblik su apsolutno isti.
Kupio sam elise 26x10 i 27x10, a od Braneka sam dobio jednu 26x12, tako da imam raznih dimenzija za razradu i testiranje.










Pre nastavka postavljanja nitni na donju stranu krila, morao sam malo da promenim i da pravim nešto drugo.

Ranije sam odradio klapne na kapotažu. Napravio sam ih da mogu da se otvaraju i zatvaraju, ali nisam bio zadovoljan kako je sve "funkconanisalo". Naime, klapne su stalno imale mali "luft" i to nikako nisam mogao da rešim.
Pre puta sam sve ostavio po strani i rešio da vidim kako su to odradili modelari na Meisterovim modelima na Top Gun-u. Na moje razočarenje, njihove klapne su imali i više lufta od mojih...

Pošto model koji pravim ipak nije takmičarski i posle iskustva sa Hellcatom, gde sam "pomerajuće" klapne pokazao svojim drugarima i od tada ih stalno držim u otvorenom položaju, rešio sam da na P 47, napravim sve nanovo i da klapne fiksiram.