Meister P 47 - maj 2012


Pisano 15. maja 2012

Nakon povratka, mnoge delegacije cu dolazile u Kombinat da čuju utiske, priče, pokupe delove koje sam im doneo.
Polako se sve vraća u normalu, a jedan od znakova je da se ponovo modelari. Završio sam lepljenje nitni na gornjoj površini krila. Desna strana je bila lakša za rad jer nisam
morao toliko da razmeravam imao sam sve mere na levoj polovini krila....
Veoma sam zadovoljan kako krilo izgleda, gledajući dokumentaciju po kojoj sam radio, apsolutno sam ispoštovao oblik panela i broj redova sa nitnama. Čak je i broj šrafova na nekim panelima isti kao što je bio na pravom P 47!!!
Inače do sada sam zalepio blizu 20000 nitni,  ") da, da, ne preterujem jer sam potrošio četiri tabaka, a na svakom ima 5000 komada...

Krilo je toliko veliko da imam problem kako da ga slikam, kad se udaljim ne vide se detalji, a kad se približim ne mogu da uhvatim celo krilo.
No, evo par slika, pa sad kako god...









Moj mali pomagač je tu da pridrži krilo, čisto da vidite koliko je...




Stigao je i motor, MVVS 80...



...koji nam je poznat iz prvog Hellcat-a. Sad mogu da počnem radove i na "dummy engine"...




Smislio sam kako ću da namestim motor, a za slikanje pridržavao ga je Cvrle. Motor nije baš mali, ali je model još veći, pa se MVVS nekako "smanjio"...



Kod Stiva sam kupio dva propelera. Falcon je novi brend na tržištu, ali uporedjujući ga u radnji sa Xoar-om, dimenzije i oblik su apsolutno isti.
Kupio sam elise 26x10 i 27x10, a od Braneka sam dobio jednu 26x12, tako da imam raznih dimenzija za razradu i testiranje.








Inače Falkon pravi i trokrake, kao i karbonske propelere, a Stiv mi priča da se karbonski liju u aluminijumskim kalupima i da su vrhunskog kvaliteta.
Na top Gun-u je, radi štosa, postavio jedan karbonski propeler 24x10 na dve cigle i stao je na njega. Elisa se tek malo iskrivila, ali ko ne zna Stiv ima jedno 150 kila!!!
Ček da nadjem sliku... Evo... Stiv je ovaj mali bucko što gura dvokrilca...



Pošto iz Amerike nisam mogao da postavljam slike, evo kako je izgledao štand sa "Srpskim brendom"...

Poneo sam 6 kompleta nalepnica na Top Gun i tri sam dao u "promotivne svrhe", a tri sam prodao.
Frank mi je odmah rekao da ako hocu to da prodajem tamo, moram da stojim pored tezge i da svima objasnjavam kako se radi se lepe nitne, panel linije...
Mislio sam da preteruje, ali bio je u pravu, stvarno sam stajao tamo i objasnjavao. Modelari su ovde prilicno "komotni" i sve im moras servirati i objasniti. Posto ipak nisam dosao skroz ovamo da "tezgarim" ubrzo sam prodao moje "proizvode", a sa Dinom i Stivom sam se dogovorio da oni to prodaju u svojim radnjama i preko sajtova.



Pisano 17. maja 2012

Pre nastavka postavljanja nitni na donju stranu krila, morao sam malo da se odmorim i da pravim nešto drugo.

Ranije sam odradio klapne na kapotažu. Napravio sam ih da mogu da se otveraju i zatvaraju, ali nisam bio zadovoljan kako je sve "funkconanisalo". Naime, klapne su stalno imale mali "luft" i to nikako nisam mogao da rešim.
Pre puta sam sve ostavio po strani i rešio da vidim kako su to odradili modelari na Meisterovim modelima na Top Gun-u. Na moje razočarenje, njihove klapne su imali i više lufta od mojih...

Pošto model koji pravim ipak nije takmičarski i posle iskustva sa Hellcatom, gde sam "pomerajuće" klapne pokazao svojim drugarima i od tada ih stalno držim u otvorenom položaju, rešio sam da na P 47, napravim sve nanovo i da klapne fiksiram.
Postojeće klapne su napravljene od klapni koje su bile izlivene sa kapotažom, i koje su dosta debele i imaju veliki razmak...








Stoga sam rešio da napravim nove, od aluminijumskog lima i da ih fiksiram u otvorenom položaju...





Knige pokazuju kako je to bilo na pravom Thunderboltu...


... a na modelu to izgleda ovako...





...a otvor je dovoljno velik za dobro hladjenje...



Kasnije ću dodati još jedan limčić, kojim ću povezati dve klapne, dodatno ih ukrutuiti i doboti i bolji vizuelni izgled. 



Za sada sam sve klapne skinuo i obezežio gde koja stoji...

Radio sam i na dummy motoru. Da bi mogao da se navuče na MVVS morao sam da napravim dva žljeba...








Napravljen je i pokretni deo vertikalca...



...dodati su neki sitni detalji...


Pisano 24. ma
ja 2012

Večeras sam konačno završio radove na krilu. Uf, baš sam se smorio, posao je prilično dosadan, ali je površina krila mnogo dobra.
Sa crteža koje sam koristio preneo sam svaki, ali doslovno svaki red nitni, svaki detalj koji je bio prikazan...

Sve će to još bolje izgledati kad se ofarba i kad dodje vedering. Tada će svaka nitna postati mali kružić kao što su prave nitne i izgledale... Evo i malo slika...














Malo u krupnijem planu...



















Radovi se nastavljaju poslovima oko dummy motora i postavljanjem MVVS-a na trup.
Moram malo da se odmorim od ovih tačkica...














Pisano 29. maja 2012

Još se malo radilo...





















Počeo je rad i na dummy motoru. To je prvi korak za ugradju pravog motora...








Ofarbao sam "kobajagi" motor. Prvo u srebrno prednju stranu, potom sredinu u sivo. Dodato je par detalja...


Potom sam motor fiksirao na kapotaž, kako bih mogao da napravim držače.









Za početak držači su prilepljeni sa žutim (gustim) Zap cijanom (veoma dobro drži)...


...da bi sinoć dodao jednu traku staklene tkanine od 160 gr...




Dok se smola sušila, ofarbao sam zadnju stranu dummy motora...



Motor sam ubacio u kapotaž, ne bih li skinuo prve mere za odstojnike. MVVS je od fire wall-a udaljen skoro 12 cm, tako da sam smislio da napravim jednu medju ploču, na koju ću sa prednje strane postaviti motor (probaću da tu stavim i servoe za gas i saugh), a širi, spoljni deo ploče, biće zašrafljen za fire wall.


Prvo moram da odredim oblik ploče, da ne bih kasnije imao problem prilikom skidanja kapotaža...
U "sledećem broju" ugradnja MVVS-a...